Overslaan en naar de inhoud gaan

De krant blijft

Dalende oplagen en advertentie-inkomsten, steeds sterkere concurrentie van internet, daar kampen alle dagbladen mee. Maar als ze innovatief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ziet er alleszins somber uit voor het dagblad, maar uitgeverijen laten zich niet uit het veld slaan. Wolfgang Fellner, van het Duitse krantenimperium News (inmiddels verkocht aan Gruner & Jahr), meent dat de krant nog steeds het middelpunt van het media-universum is. Maar dat universum zal wel wat ingrepen moeten doen om te overleven.

related partner content for mobile comes here

Dat gebeurt ook, volgens Dietmar Wolff van de Bundesverbandes deutscher Zeitungsverleger (BDZV). Ze zijn innovatiever en creatiever dan ooit. Denk maar aan nieuwe formats als de Tabloids, goedkoper en met kortere, toegankelijkere nieuwsberichten speciaal voor een jonge doelgroep. Fellner voorspelt de opkomst van een heel nieuwe, meer magazine-achtige krant voor 25 tot 50-jarigen. Zijn uitgeverij News begon in mei dit jaar met een speciale uitgave ‘Business News’, voor een draagkrachtig, hoogopgeleid businesspubliek.

Om de concurrentie van partijen als Google en eBay het hoofd te bieden gaan steeds meer media bovendien samenwerken in online platforms. Maar hoewel internet als nieuwsmedium steeds belangrijker wordt, zal print als kanaal nooit verdwijnen, meent Mathias Döpfner van Duitsland’s grootste krantenuitgever Axel Springer.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in