De krant blijft
Het ziet er alleszins somber uit voor het dagblad, maar uitgeverijen laten zich niet uit het veld slaan. Wolfgang Fellner, van het Duitse krantenimperium News (inmiddels verkocht aan Gruner & Jahr), meent dat de krant nog steeds het middelpunt van het media-universum is. Maar dat universum zal wel wat ingrepen moeten doen om te overleven.
Dat gebeurt ook, volgens Dietmar Wolff van de Bundesverbandes deutscher Zeitungsverleger (BDZV). Ze zijn innovatiever en creatiever dan ooit. Denk maar aan nieuwe formats als de Tabloids, goedkoper en met kortere, toegankelijkere nieuwsberichten speciaal voor een jonge doelgroep. Fellner voorspelt de opkomst van een heel nieuwe, meer magazine-achtige krant voor 25 tot 50-jarigen. Zijn uitgeverij News begon in mei dit jaar met een speciale uitgave ‘Business News’, voor een draagkrachtig, hoogopgeleid businesspubliek.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOm de concurrentie van partijen als Google en eBay het hoofd te bieden gaan steeds meer media bovendien samenwerken in online platforms. Maar hoewel internet als nieuwsmedium steeds belangrijker wordt, zal print als kanaal nooit verdwijnen, meent Mathias Döpfner van Duitsland’s grootste krantenuitgever Axel Springer.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid