Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam betaalt exploitant reuze reclamescherm

Het stadsdeel Amsterdam-Centrum heeft een schadevergoeding van 750.000 euro betaald aan de exploitant van het digitale reclamescherm op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Explore Vision Group (EVG) moest door een procedurefout bijna vier jaar wachten met het bouwen van het reuze tv-scherm, en dreigde met een rechtszaak om een vergoeding van 7 miljoen euro te krijgen voor gemiste reclame-inkomsten.

related partner content for mobile comes here

Dat bleek vrijdag uit een brief van de SP-fractie van Amsterdam-Centrum. Het stadsdeel en EVG procederen al sinds 2002 over het scherm van 115 vierkante meter. Door onoplettendheid van ambtenaren is tegen de welstandseisen in een vergunning verleend voor de bouw.

Het stadsdeel bleef volhouden dat het ontsierende scherm niet op het plein mocht komen. EVG ging daartegen in beroep, en kreeg op 4 mei 2005 gelijk van de Raad van State.

’Het is zeer betreurenswaardig dat wij dit bedrag aan EVG moeten betalen, dat hakt er behoorlijk in. Maar het is een stuk minder dan 7 miljoen', aldus een woordvoerder van het stadsdeel (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in