Dove effectiever op YouTube dan bij Superbowl


Daar de reclamefilm Dove Evolution wel 15 keer op YouTube is gezet, is het wat moeilijk om het aantal vertoningen te tellen, maar opgeteld kom je tot 1,7 miljoen. Dat is een geweldig succes voor de campagne van Unilever, veroorzaakt door een geweldig idee van Ogilvy & Mather om je af te zetten tegen het morbide najagen van schoonheidsidealen. Maar nu blijkt deze 'campaign for Real Beauty' op internet een stuk effectiever dan op televisie.
In dit artikel op AdAge. Er is een enorme toeloop op gang gekomen naar CampaignForRealBeauty.com, veel meer door YouTube en de nawerking daarvan in onder meer kletsshows op televisie dan door het vertonen van de spot tijdens het kijkcijfertoppunt in de VS: de Superbowl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe laatste gaf 90 miljoen impressies, de rest eromheen 400 miljoen impressies. Met dank aan p.r.-bureau Edelman. Die kon na de blamage met Wal-Mart wel een steuntje in de rug gebruiken overigens.
Maar het is nog niet afgelopen. Unilever heeft als doel om een miljoen meiden te gaan helpen met hun uiterlijk via het Dove Self-Esteem Fund"om het zelfvertrouwen van meiden en vrouwen te helpen vergroten. Intelligent gedaan, door gewoon eens te kijken wat er werkelijk leeft aan 'schoonheidsidealen'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid