Overslaan en naar de inhoud gaan

Dove effectiever op YouTube dan bij Superbowl

Daar de reclamefilm Dove Evolution wel 15 keer op YouTube is gezet, is het wat moeilijk om het aantal vertoningen te tellen, maar opgeteld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar de reclamefilm wel 15 keer op YouTube is gezet, is het wat moeilijk om het aantal vertoningen te tellen, maar opgeteld kom je tot 1,7 miljoen. Dat is een geweldig succes voor de campagne van , veroorzaakt door een geweldig idee van Ogilvy & Mather om je af te zetten tegen het morbide najagen van schoonheidsidealen. Maar nu blijkt deze 'campaign for Real Beauty' op internet een stuk effectiever dan op televisie.

related partner content for mobile comes here

In dit . Er is een enorme toeloop op gang gekomen naar , veel meer door YouTube en de nawerking daarvan in onder meer kletsshows op televisie dan door het vertonen van de spot tijdens het kijkcijfertoppunt in de VS: de Superbowl.

De laatste gaf 90 miljoen impressies, de rest eromheen 400 miljoen impressies. Met dank aan p.r.-bureau Edelman. Die kon na de blamage met Wal-Mart wel een steuntje in de rug gebruiken overigens.

Maar het is nog niet afgelopen. Unilever heeft als doel om een miljoen meiden te gaan helpen met hun uiterlijk via het "om het zelfvertrouwen van meiden en vrouwen te helpen vergroten. Intelligent gedaan, door gewoon eens te kijken wat er werkelijk leeft aan 'schoonheidsidealen'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in