Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei Sanoma Magazines

Sanoma Magazines heeft de omzet in het derde kwartaal van 2006 zien stijgen met 6 procent naar 291,4 miljoen euro. Het resultaat nam 22,6…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet in Nederland steeg vooral dankzij de online activiteiten van Ilse media, waarin Sanoma een belang heeft. De advertentiemarkt in Nederland vertoont positieve tekenen, maar dat de markt voor consumentenbladen is nog niet hersteld, aldus Betten.

related partner content for mobile comes here

Moederconcern SanomaWSOY Group zag de nettowinst met 11 procent dalen naar 59,2 miljoen euro. Voor geheel 2006 handhaaft de Finse uitgever de verwachtingen. De winstdaling wordt veroorzaakt door het ontbreken van bijzondere baten die vorig jaar nog wel meetelden.

Het bedrijfsresultaat daalde 4,1 procent naar 80,1 miljoen euro, maar exclusief bijzondere posten steeg het resultaat met 17 procent van 66,1 miljoen naar 77,5 miljoen euro. De omzet nam in het derde kwartaal van 2006 toe met 8 procent van 637,7 miljoen euro naar 688,2 miljoen.

Voor 2006 verwacht de Finse uitgever een omzetgroei met 4 procent en een verbetering van het bedrijfsresultaat zonder bijzondere baten en lasten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in