Kostbaar logo-evenement Den Haag wekt wrevel


Het evenement, dat naar verwacht wordt bijgewoond door circa 1500 Hagenezen, vindt plaats op een speciaal gebouwd openluchtpodium voor de vijver tussen het Gemeentemuseum en het GEM. Het feest dat één uur duurt, kost 190.000 euro (exclusief de ‘ontwerpkosten’ voor het logo). Dat bedrag is ongeveer evenveel als de gemeentelijke bijdrage aan festivals als Koninginnenach, TodaysArt, Parkpop en Pure Jazzfest.
De oppositie in de Haagse gemeenteraad is volgens de Haagsche Courant in grote woede ontstoken over de kosten van het beeldmerk en het feest. De SP in de Haagse gemeenteraad stelde direct vragen aan het college: “Is het naar uw mening kies - in een stad waar tientallen mensen dakloos zijn en waar honderden Hagenaren moeten beknibbelen op eerste levensbehoeften - een feest te geven dat 52 euro per seconde kost?”? Ook D66 en CDA toonden zich zeer kritisch. De collegepartijen reageren voorzichtiger. “Het lijkt aan de hoge kant,’’ aldus David Rietveld van GroenLinks. “Maar je kan zoiets eigenlijk pas achteraf beoordelen.’’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens een woordvoerder van wethouder Huffnagel (VVD, citymarketing) komt dat omdat de gemeente het nieuwe logo ’goed in de markt wil zetten’. “Je lanceert maar één keer een beeldmerk van Corbijn.’’ (Haagsche Courant)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid