Overslaan en naar de inhoud gaan

CMO Bacardi moet McDonald’s redden

Eerder werkte ze bij Unilever waar ze deel uitmaakte van het team dat voor Dove de ‘Campaign for Real Beauty’ trok.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

McDonald’s heeft de Braziliaanse Silvia Lagnado aangesteld als global CMO. Lagnado, tot voor kort CMO van Bacardi is de eerste marketingeindverantwoordelijke wereldwijd sinds 2010. De restaurantketen wil zijn merk een nieuwe impuls geven en tegenvallende verkoopresultaten terugbuigen. Lagnado wordt verantwoordelijk voor global brand management, waaronder global marketing, menu- en consumer insights.

Thuismarkt
Bij Bacardi was Lagnado verantwoorlijk voor verschillende merken van het drankenconcern. Eerder werkte ze bij Unilever waar ze deel uitmaakte van het team dat voor Dove de ‘Campaign for Real Beauty’ trok. Tegelijk trok McDonalds Robert Gibbs aan als global chief communications officer. Beiden rapporteren direct aan CEO Steve Easterbrook. McDonald’s wereldwijde omzet nam in mei af met 0.3%. Vooral op zijn Amerikaanse ‘thuismarkt’ ging het een stuk minder: het bedrijf verloor daar 2,2% van zijn omzet, waar de omzet in Europa juist met 2,3% steeg. Vooral in het Verenigd Koninkrijk gaat het nog goed.  Volgens Easterbrook brengen de twee een bak ervaring en ‘outside perspective’, nodig om van McDonald’s een moderne en progressieve burger company te maken.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in