Overslaan en naar de inhoud gaan

Hier ging het 10 keer keihard mis op sociale media

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er gebeurt veel moois op social media, maar soms gaat er wat mis. Tien recente fails: de vijf genomineerden die kans maken op een Award voor het slechtste bericht, plus vijf missers die de eindselectie nét niet haalden.

related partner content for mobile comes here

 

1. Heel Nederland viel over Yolanthe heen toen ze vanuit Ibiza deze foto van een Thais strand op haar Instagram plaatste.   was geboren.

 

2. Deze tweet waarin Kim Feenstra de Ebola-uitbraak in twijfel trok, kwam haar op veel kritiek te staan.


3. De Volkskrant quote wat ongelukkig uit een artikel over Monica Lewinsky. Na forse kritiek past de redactie de tekst maar liefst drie keer aan.

 

4. Bedrijven gaan soms érg ver in hun poging om veel interacties te scoren. Deze post kwam niet langs de Photoshop-politie.

 

5. Seat ging spammen op social media, wat leidde tot . Het automerk bood uiteindelijk excuses aan.

 

6. Webcare van Vodafone: een voorbeeldje van dat je altijd moet opletten als je een bericht copy-paste.

 

7. Deze WK-inhaker van Nicolette van Dam kwam haar op de nodige kritiek te staan. Ze trok haar bericht in en maakte haar excuses.

 

8. Ook KLM verslikte zich in het WK. Deze tweet na afloop van Nederland-Mexico schoot veel Mexicanen in het verkeerde keelgat. Het bericht werd snel weer verwijderd.

 

9. Als je als webcaremedewerker je dag niet hebt, hoef je dat niet af te reageren op een klant.

 

10. Iedereen kan photoshoppen. Zo ook de Facebookstagiair van PSV.

 

Donderdag wordt tijdens de uitreiking van De Beste Social Media Awards bekendgemaakt welk bericht is verkozen tot Slechtste Bericht.

 

Over De Beste Social Media

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op . Het artikel van deze week werd geschreven door Merijn Henfling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in