Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau Imagine People maakt eerste Nederlandse ‘wasnoumaar’ voor Specsavers

Dit is de eerste echt Nederlandse variant
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De reclames met de slogan ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan’ komen al jaren op tv, maar tot nu toe waren deze reclames altijd gebaseerd op de Engelse hoofdcampagne. De ‘should’ve gone to Specsavers’ spotjes kwamen in 2003 voor het eerst in Engeland op tv. Ze bleken een succes en ‘should’ve’ is tot op de dag van vandaag de hoofdcampagne van de opticien. Specsavers heeft de kreet ‘should’ve’ onlangs zelfs beschermd als handelsmerk.

related partner content for mobile comes here

Utrechts bureau

Het Utrechtse bureau Imagine People maakte de eerste Nederlandse reclamespot met de slogan ‘was nou maar’. In de reclame zie je een darter in een Utrechts café. Hij ziet niet zo goed en mik per ongeluk op de rug van een ruig uitziende caféganger. ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan…’

Sander ter Haar van Specsavers vertelt dat het bedrijf wilde testen of een specifiek Nederlandse commercial beter zou aanslaan bij het publiek. ‘We hebben al eerder Nederlandse commercials gemaakt, maar nooit met de slogan ‘was nou maar’,’ vertelt hij. ‘We willen online testen of een reclame met onze succes-slogan die echt gemaakt is voor de lokale markt, ook meer succes heeft. Op Facebook zie je dat goed aan bijvoorbeeld uitkijktijd en aan hoe vaak mensen een video delen.’

Volgens Ter Haar is de video een groot succes. ‘Hij staat anderhalve dag online en is meer dan 180.000 bekeken, 15000 keer geliked en 1000 keer gedeeld. Dat is nu al veel beter dan vorige online reclames.’

Of de video een vervolg krijgt online of op tv, is nog niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in