Overslaan en naar de inhoud gaan

Levensmiddelenindustrie bant zelf kinderhelden op verpakking

De levensmiddelenproducenten gaan overstag na maatschappelijke druk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Levensmiddelenproducenten gaan zelf het gebruik van populaire figuurtjes op de verpakkingen van ongezonde kindersnacks inperken. De inperking komt niet voort uit een wettelijke verplichting. Op producten die gericht zijn op kinderen onder de zeven jaar komen geen kinderidolen meer staan.

related partner content for mobile comes here

Als het om producten gaat voor kinderen tussen de 7-13 jaar, dan mogen populaire figuurtjes alleen te zien zijn op voedselproducten zonder bijvoorbeeld te veel vet of suiker.

: ‘Zoals het er nu naar uitziet, gaan de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban’.

Staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) zegt in de krant: ‘Ik vind het belangrijk dat jongeren en hun ouders niet constant in de supermarkt geconfronteerd worden met verleidende reclame op ongezonde producten.’

Wel op gezonde producten
Koepelorganisatie FNLI geeft aan dat kinderhelden wel op gezonde producten blijven, Plus, Albert Heijn en Jumbo hebben hun huismerken reeds aangepast.

Eind oktober wilden A-merkfabrikanten nog niet ingaan op de gedachte om uit eigen beweging kinderidolenv van de verpakking te halen. Dat bleek uit een door Adfogroep (Adformatie en Marketing Online).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in