Overslaan en naar de inhoud gaan

‘ABN Amro streeft ernaar bij te dragen aan een betere wereld’

ABN Amro lanceerde dinsdag de duurzame zoekmachine ‘The Good Search’. Wat zijn de beweegredenen?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ABN Amro komt met een zoekmachine die ervoor zorgt dat sociaal ondernemers gevonden worden, The Good Search. (Zie uitlegvideo onderaan dit bericht.) Het initiatief is bedoeld voor álle sociaal ondernemers van Nederland. ABN Amro-woordvoerder Karen de Vries legt uit wat de bank beweegt om dit initiatief te starten.  

related partner content for mobile comes here

ABN Amro heeft zich tot nu toe niet uitdrukkelijk geprofileerd als ‘do-good-bank’. Komt daar met dit initiatief verandering in?
‘Duurzaamheid heeft al jaren een belangrijke plek in de strategie van ABN Amro. De bank streeft ernaar om een betere bank te zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Sociaal ondernemen is een belangrijke thema binnen duurzaamheid en voor ABN Amro. Dit initiatief valt daar dus onder.’

Staan er nog meer initiatieven op stapel om social entrepreneurs te ondersteunen, of zelfs om de wereld te verbeteren?
‘ABN Amro ondersteunt sociaal ondernemers op verschillende manieren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ABN Amro Social Impact Fund, de Social Impact Bonds en coaching van sociaal ondernemers via de ABN Amro Foundation. Ook maakt ABN Amro samen met Tony’s Chocolonely de eerste leerstoel Sociaal Ondernemen aan de universiteit van Utrecht mogelijk. Bovendien brengt ABN Amro met haar dienst Informal Investment Services, sociaal ondernemingen in contact met informal investors. Daarnaast biedt de bank Sociaal Bankieren, een speciaal starterspakket voor sociaal ondernemers. Wanneer er nieuwe initiatieven aan worden toegevoegd dan zullen we daarover communiceren.’

Is The Good Search bedoeld als tijdelijk project, om sociale ondernemers nú een boost te geven, of is het een initiatief voor de lange termijn?
‘De Good Search is geen tijdelijk project maar blijft zolang daar vraag naar is. Uiteindelijk hopen we dat sociaal ondernemers beter gevonden worden in de reguliere zoekmachines. In samenwerking met Social Enterprise NL hebben we een grote groep sociaal ondernemers tips gegeven hoe zij hun website kunnen optimaliseren zodat zij beter gevonden worden.’  

Op welke manier gaat ABN Amro ervoor zorgen dat The Good Search een brede(re) penetratie krijgt en vooral; hoe stimuleer je herhaalbezoeken?
‘In december gaan we in paid media aandacht besteden aan de zoekmachine. Daarna moet de zoekmachine zichzelf bewijzen en we hopen dat het als een normale zoekmachine gaat werken. Wij zullen daarin blijven optrekken met onze partners voor maximaal resultaat.’

De pay-off ‘Wat is jouw verhaal’ zien we bij deze campagne niet terug. Speelt die bij deze campagne geen rol?
‘Ja dat klopt. Het gaat niet zo zeer om de slogan maar om de achterliggende gedachte “Je doel dichterbij”. Wij ondersteunen sociaal ondernemers om hun doel dichterbij te brengen. Wat betreft “Wat is jouw verhaal”: we zijn sinds september met N=5 in gesprek om die pay-off te in 2017. De huidige campagne is nog niet duidelijk genoeg ABN Amro.’

 

Hoe het werkt: 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in