Overslaan en naar de inhoud gaan

De rookworstkroket is wel een toppertje

Beetje vreemd, maar wel lekker.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Shelly van Winden*

related partner content for mobile comes here

Het was een mooie stunt: Febo nodigde Hema – als mede-jubilaris –  uit om het feest samen te vieren door een rookworstkroket te produceren. Maar Hema wilde hun ‘beste vriend’ niet uitlenen. Reden voor Unox om – ook via sociale media – hun kans te grijpen. De rookworstkroket is ! Staan er binnenkort lange rijen voor de snackmuur? SAMR onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing of het een Top of een Flop wordt.

Wat wellicht begon als een socialemediastunt groeide uit tot een daadwerkelijke samenwerking tussen Febo en Unox. Door de grappige start van de samenwerking heeft de rookworstkroket al voordat hij überhaupt is geïntroduceerd, bekendheid gekregen. Een derde van de Nederlanders heeft inmiddels van de rookworstkroket gehoord.

Nieuwsgierigheid wint

Het idee zelf spreekt wel aan. Bijna de helft van de mensen wil de rookworstkroket wel eens proberen. Próberen, want het is vooral nieuwsgierigheid. Is dat echt een lekkere combinatie? Het is in ieder geval eens wat anders, het past wel bij het winterse weer en ‘beide zijn lekker’. De tendens is dan ook ‘waarom niet?’ Al zijn er mensen die er een beetje van in de war raken: ‘Rookworst hoort bij stamppot en kroketten eet ik niet thuis.’

Onder de criticasters is er vooral twijfel over de smaak. Ook verwacht men dat het te zout zal zijn of men vindt rookworst helemaal niet lekker. Tja, dan wordt het lastig. Een meerderheid vindt het een vreemde combinatie, maar toch verwacht men een unieke smaak en wordt niet gevreesd dat de rookworst klef wordt.

 

Voor deze concepttest zijn in november 2016 100 Nederlanders ondervraagd die wel eens snacks eten 

Succesfactor

De nieuwsgierigheid is gewekt. Als Febo en Unox het voor elkaar krijgen om het écht lekker te maken, dan wordt dit niet alleen een geweldige pr-stunt, maar ook een geslaagde ‘Hollandse’ traktatie. De succesfactor zit in de prijs. Men verwacht dat die wat hoger zal liggen dan de prijs van een ‘gewone’ kroket. Als Febo en Unox de rookworstkroket voor dezelfde prijs aanbieden, zal men het zeker gaan proberen! Gaat Hema spijt krijgen?

*Shelly van Winden is research consultant bij SAMR (SmartAgent MarketResponse)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in