Boyd Corner op MARCOM13: 'Deze industrie komt niet meer weg met liegen'


De tijd van ‘liegen’ en ‘manipuleren’, van superlatieven en woorden als 'ultra' is voorbij, zegt Coyner. ‘Het proces van beïnvloeding is veel complexer geworden. Mensen baseren hun aankoop ook op de waarden van een bedrijf, en op de aanbevelingen van hun vrienden. De transparantie is hoog. Voorheen kwamen we ermee weg om te liegen en te manipuleren, roepen dat je geweldige producten had, terwijl het eigenlijk maar middelmatig was allemaal. Merken kunnen zichzelf niet meer fraaier voordoen dan ze zijn, ook niet op gebieden als milieu en ethiek. Ik heb er zelf ook flink aan meegedaan, maar de nieuwe realiteit kent nieuwe regels.’
De nieuwe realiteit betekent dat de focus verlegd wordt naar brand behavior, aldus Coyner. Het gaat er niet alleen om dat je grote advertising campagnes optuigt, maar ook om wat je daarnaast feitelijk dóet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBoyd Coyner geeft het seminar 'Nowhere to hide' in de Adformatie Groep Lounge, woensdag 12 juni, 10:30 - 11:30.
Bekijk het hele programma op marcom.adformatie.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid