Overslaan en naar de inhoud gaan

NFF 'pakt de regie'

Nederlands Film Festival: winnaar GRAND PRIX ADCN 2013, Gouden Lamp categorie Interactieve Film ADCN 2013, Gouden SpinAward categorie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de campagne werd gebruik gemaakt van online, second screen en live tv. Nederland werd uitgenodigd mee te regisseren via Twitter door gebruik te maken van de hashtag nff2012. Negentig minuten lang kon iedereen de woorden en het gedrag van de acteurs real-time beïnvloeden door middel van tweets. De tweets, zoals bijvoorbeeld 'klim over het hek' of 'zoen Sara' werden live geïmproviseerd. De soundtrack wordt ingespeeld door een orkest op locatie. Van de beste scènes worden filmtrailers gemaakt als tv-commercials voor het festival.

related partner content for mobile comes here

Met meer dan 1 tweet per seconde wordt trending topic en populairder dan de olympische spelen. De film genereerde meer dan een half miljoen free publicity. Het filmfestival trok 150.000 bezoekers.

Casefilm: NFF

from on .

Credits:
Klant: Nederlands Film Festival
Concept: Woedend! & Wefilm
Creatie: Lennart Driessen, Merien Kunst (Woedend!), Roel Welling, Martijn de Jong (Wefilm)
Productiemaatschappij: Wefilm
Regie: Martijn de Jong
D.O.P.: Tibor Dingelstad
Producers: Tobias Wilbrink, Bas Welling
Technisch platform: MobyPicture
Muziek: Geert van Gaalen (Studio de Keuken)
Post-productie: AVP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in