
De waterschappen zaaien angst met hun campagnes als ‘Stemmen of Zwemmen’ voor de verkiezingen van 18 maart. Dat is de kritiek, onder meer flink geuit op sociale media, op een aantal campagnes waarmee waterschappen mensen naar de stembus willen trekken.
Opgezwollen
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandHet gaat ook wel vrij ver wat bijvoorbeeld het Hoogheemraadschap van Rijnland laat zien in de film Windkracht 21, die gisteren in een bioscoop in Leiden in première ging. Daarin wordt een watersnoodramp nagespeeld compleet met opgezwollen muziek en veel ‘angstig gesneden’ fragmenten.
trailer windkracht 21
Reddingsboei
Ook waterschap Rivierenland doet er veel aan om mensen het belang van de verkiezingen onder de aandacht te brengen. De boodschap daarbij is ook dat er zonder een waterschap de boel onder komt lopen.
Het waterschap heeft daarvoor onder een reddingsboei met ‘Stemmen of Zwemmen’ tot beeldmerk van zijn campagne genomen, die onder meer op de twintig auto’s van het waterschap te zien zijn.
Meisje
Ook heeft Rivierengebied een poster uitgebracht met een meisje op een dijk waar het water bijna overheen kolkt. Hopelijk heeft het een zwemdiploma, want ook hier luidt de slogan ‘stemmen of zwemmen'
Waterschap Rivierenland trok 250.000 euro voor de campagne uit, aldus Dagblad De Gelderlander.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee