Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst voor Het Parool

Dagblad Het Parool maakt winst. Over 2005 werd een bedrijfsresultaat van 1,2 miljoen euro behaald. De nettowinst (na afschrijvingen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met dit resultaat maakt het bedrijf een einde aan een zeer lange periode van verliezen. De omzet steeg met dertien procent tot 29,0 miljoen euro. Zowel de oplage- als advertentieomzet stegen. Het afgelopen jaar kreeg Het Parool er 2500 vaste abonnees bij. De krant was met Trouw en Het Financieele Dagblad de enige krant die groeide.
Directeur/uitgever Frits Campagne zegt dat het krantenbedrijf op het schema ligt dat bij de verzelfstandiging van de krant ‒ drie jaar geleden ‒ is ingezet. 'Maar we beseffen ook dat het niet meer is dan een begin. Er gaat veel goed, maar het kan op allerlei terreinen ook beter.'

Voor 2006 verwacht Campagne ondanks een aanhoudend moeilijke markt voor dagbladen weer een verbetering van bedrijfsresultaat en winst.

‘De krant is duidelijk door zijn moeilijke periode heen’, zegt Christian van Thillo, topman van meerderheidsaandeelhouder De Persgroep, in reactie op de cijfers. ‘Anderhalf jaar na de overstap op tabloid en de keuze om een echte stadskrant te worden, slaat de krant aan bij de lezer. Het Parool is de grootste krant van de stad geworden en maakt in een moeilijke markt meer advertentie-omzet. Die gegevens zijn voor mij nog veel belangrijker dan het feit dat er nettowinst is gemaakt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in