
Met dit resultaat maakt het bedrijf een einde aan een zeer lange periode van verliezen. De omzet steeg met dertien procent tot 29,0 miljoen euro. Zowel de oplage- als advertentieomzet stegen. Het afgelopen jaar kreeg Het Parool er 2500 vaste abonnees bij. De krant was met Trouw en Het Financieele Dagblad de enige krant die groeide.
Directeur/uitgever Frits Campagne zegt dat het krantenbedrijf op het schema ligt dat bij de verzelfstandiging van de krant ‒ drie jaar geleden ‒ is ingezet. 'Maar we beseffen ook dat het niet meer is dan een begin. Er gaat veel goed, maar het kan op allerlei terreinen ook beter.'
Voor 2006 verwacht Campagne ondanks een aanhoudend moeilijke markt voor dagbladen weer een verbetering van bedrijfsresultaat en winst.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens‘De krant is duidelijk door zijn moeilijke periode heen’, zegt Christian van Thillo, topman van meerderheidsaandeelhouder De Persgroep, in reactie op de cijfers. ‘Anderhalf jaar na de overstap op tabloid en de keuze om een echte stadskrant te worden, slaat de krant aan bij de lezer. Het Parool is de grootste krant van de stad geworden en maakt in een moeilijke markt meer advertentie-omzet. Die gegevens zijn voor mij nog veel belangrijker dan het feit dat er nettowinst is gemaakt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee