Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinmeisterschaft Fussbal

Nog maar vier maanden en in alle hevigheid barst de marketing los rond het WK voetbal in Duitsland, en waarschijnlijk al eerder. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog maar vier maanden en in alle hevigheid barst de marketing los rond het WK voetbal in Duitsland, en waarschijnlijk al eerder. Het (DWI) sloeg haar slag al: exclusieve contracten in een marketingcampagne die zal pogen de Duitser gek te maken van de combinatie van Riesling met....mosterd.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk beledig ik wellicht de nodige hardwerkende jongens en meisjes als ik marketing keer op keer de kunst van het bedrog noem. Maar de toon is mild: in de categorie van heer Olivier, knollen voor citroenen weten te verkopen. Dat is toch knap.

Ook Economist noemt de wijnmarketing in Duitsland in haar afgelopen nummer een knap staaltje. Daar hoort, denk ik, van het Weinstitut bij: een exclusieve overeenkomst van het DWI met de wereldvoetbalbond Fifa om wijn Duitse wijn exclusief in stadions en Vip-boxen te verkopen, en daarbuiten met emblemen van het WK en van de wereldbeker. Een hele crossmedia campagne is op touw gezet met bijeenkomsten en wedstrijdjes.

Maar wat eet je daar nu bij? Kunnen de wijnmarketeers de Bier und Bratwurst combinatie met een alternatief te lijf gaan? Dat niet helemaal: de Beierse 'Weisswurst' is geweldig lekker met wijn. Beter nog: Riesling is de perfecte wijn om met mosterd te combineren. Dat is door het vermaarde wijnonderzoeksinstituut vastgesteld. Niks bedrog dus, maar wetenschappelijk onderbouwde waarheid als marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in