Weinmeisterschaft Fussbal


Nog maar vier maanden en in alle hevigheid barst de marketing los rond het WK voetbal in Duitsland, en waarschijnlijk al eerder. Het Deutsches Weinstitut (DWI) sloeg haar slag al: exclusieve contracten in een marketingcampagne die zal pogen de Duitser gek te maken van de combinatie van Riesling met....mosterd.
Natuurlijk beledig ik wellicht de nodige hardwerkende jongens en meisjes als ik marketing keer op keer de kunst van het bedrog noem. Maar de toon is mild: in de categorie van heer Olivier, knollen voor citroenen weten te verkopen. Dat is toch knap.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok Economist noemt de wijnmarketing in Duitsland in haar afgelopen nummer een knap staaltje. Daar hoort, denk ik, dit persbericht van het Weinstitut bij: een exclusieve overeenkomst van het DWI met de wereldvoetbalbond Fifa om wijn Duitse wijn exclusief in stadions en Vip-boxen te verkopen, en daarbuiten met emblemen van het WK en van de wereldbeker. Een hele crossmedia campagne is op touw gezet met bijeenkomsten en wedstrijdjes.
Maar wat eet je daar nu bij? Kunnen de wijnmarketeers de Bier und Bratwurst combinatie met een alternatief te lijf gaan? Dat niet helemaal: de Beierse 'Weisswurst' is geweldig lekker met wijn. Beter nog: Riesling is de perfecte wijn om met mosterd te combineren. Dat is door het vermaarde wijnonderzoeksinstituut Forschungsanstalt Geisenheim vastgesteld. Niks bedrog dus, maar wetenschappelijk onderbouwde waarheid als marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid