Vrouwen aan het bier, door chocola


Het Belgische merk Liefmans Fruitbier introduceert dit voorjaar een chocolaatje bij het bier. Speciaal voor de vrouwen.
Want zo komt de smaak goed tot z’n recht, aldus Liefmans. De bitter-zoete combinatie wordt dit voorjaar geïntroduceerd in de Nederlandse horeca.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLiefmans denkt op deze manier wel vrouwen aan het bier te krijgen. De bierproducent keek naar het succes van rosé, prosecco, Wieckse rosé en cider voor vrouwen, en kwam tot de conclusie dat de combinatie van een zoete en frisse smaak en een relatief laag alcoholpercentage het geheim lijkt te zijn op het terras.
‘Met Liefmans Fruitbier hebben we een product dat uitstekend in deze trend past’, legt Martin Strijtveen uit, algemeen directeur van brouwerij Duvel Moortgat Nederland, waarvan Liefmans onderdeel is. ‘Het bier heeft een fruitige smaak, is licht mousserend en heeft een alcoholpercentage van 4,2 procent. Bovendien combineren we het drankje met dé vrouwenliefhebberij bij uitstek: chocola. Het zoete Fruitbier en de bittere chocola gaan zo goed samen omdat ze elkaars smaak versterken.’
Het kriekbier is volgens Strijtveen ook geschikt om als cocktail te drinken, door het bijvoorbeeld te mixen met whisky, chilipepers of muntblaadjes. Ook kan het bier met ijsklontjes gedronken worden. ‘Op deze manier bieden we voor elk wat wils. Consumenten vinden het belangrijk dat ze een drankje aan hun eigen smaak kunnen aanpassen. Wat je drinkt is wie je bent’, aldus Strijtveen. Het bier wordt daarnaast geserveerd in een elegant glas op een hoge voet.
Brouwerij Duvel Moortgat is bekend van traditionele biermerken als Duvel, Maredsous, La Chouffe en Vedett, en heeft Liefmans in 2009 overgenomen. Het afgelopen jaar hebben de producten van Liefmans een restyle ondergaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid