Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen aan het bier, door chocola

Het Belgische merk Liefmans Fruitbier introduceert dit voorjaar een chocolaatje bij het bier. Speciaal voor de vrouwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Belgische merk introduceert dit voorjaar een chocolaatje bij het bier. Speciaal voor de vrouwen.

related partner content for mobile comes here

Want zo komt de smaak goed tot z’n recht, aldus Liefmans. De bitter-zoete combinatie wordt dit voorjaar geïntroduceerd in de Nederlandse horeca.

Liefmans denkt op deze manier wel vrouwen aan het bier te krijgen. De bierproducent keek naar het succes van rosé, prosecco, Wieckse rosé en cider voor vrouwen, en kwam tot de conclusie dat de combinatie van een zoete en frisse smaak en een relatief laag alcoholpercentage het geheim lijkt te zijn op het terras.

‘Met Liefmans Fruitbier hebben we een product dat uitstekend in deze trend past’, legt Martin Strijtveen uit, algemeen directeur van brouwerij Duvel Moortgat Nederland, waarvan Liefmans onderdeel is. ‘Het bier heeft een fruitige smaak, is licht mousserend en heeft een alcoholpercentage van 4,2 procent. Bovendien combineren we het drankje met dé vrouwenliefhebberij bij uitstek: chocola. Het zoete Fruitbier en de bittere chocola gaan zo goed samen omdat ze elkaars smaak versterken.’

Het kriekbier is volgens Strijtveen ook geschikt om als cocktail te drinken, door het bijvoorbeeld te mixen met whisky, chilipepers of muntblaadjes. Ook kan het bier met ijsklontjes gedronken worden. ‘Op deze manier bieden we voor elk wat wils. Consumenten vinden het belangrijk dat ze een drankje aan hun eigen smaak kunnen aanpassen. Wat je drinkt is wie je bent’, aldus Strijtveen. Het bier wordt daarnaast geserveerd in een elegant glas op een hoge voet.

is bekend van traditionele biermerken als Duvel, Maredsous, La Chouffe en Vedett, en heeft Liefmans in 2009 overgenomen. Het afgelopen jaar hebben de producten van Liefmans een restyle ondergaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in