Bepaal de Red Bull-spot


Red Bull gaat op de co-creatietoer en laat consumenten met ideeën komen voor nieuwe commercials.
De geanimeerde filmpjes van Red Bull zijn herkenbaar: onder het mom van ‘Red Bull geeft je vleugels’ en ‘Red Bull stimuleert lichaam en geest’ redt de hoofdpersoon zichzelf telkens uit een situatie door het drinken van een blikje Red Bull.
De campagne loopt inmiddels 23 jaar, in 160 landen. En nu mogen consumenten zelf een verhaal bedenken voor de nieuwe serie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe kick-off van de campagne Bepaal Het Verhaal vond alweer op 1 maart jongstleden plaats. Inmiddels hebben consumenten in Nederland ruim 800 scenario’s ingezonden. De competitie loopt nog tot 15 april.
Op de website worden veel voorbeelden, eventuele onderwerpsgebieden en de kaders gegeven. Inzenders dienen zich hieraan te houden. Zo is het de bedoeling dat de Red Bull-claims op een bondige, humoristische manier vertaald worden naar een gevat, kort zelfrelativerend verhaaltje. Plot blijft ook hetzelfde: persoon redt zichzelf uit netelige situatie door het drinken van een blikje Red Bull.
De spots mikken niet op een bepaalde doelgroep, omdat Red Bull naar eigen zeggen voor iedereen bedoeld is die wel wat energie kan gebruiken.
De leukste inzendingen, ingestuurd in de vorm van tekst, tekening, storyboard, foto of audio/videofragment, worden verwerkt in een radio- of tv-spot van 15 seconden, maar in uitzonderlijke gevallen denkt Red Bull erover na om uit te breiden naar 20 of 30 seconden.
Red Bull geeft ook de huisregels, in de vorm van ‘nuttige tips’ (slim bedacht om het zo te noemen): beledigende, seksistische en/of racistische teksten zijn bijvoorbeeld uit den boze. En onder FAQ worden de belangrijkste voorwaarden nog een keer herhaald.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid