Overslaan en naar de inhoud gaan

Bepaal de Red Bull-spot

Red Bull gaat op de co-creatietoer en laat consumenten met ideeën komen voor nieuwe commercials.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

gaat op de co-creatietoer en laat consumenten met ideeën komen voor nieuwe commercials.

related partner content for mobile comes here

De geanimeerde filmpjes van Red Bull zijn herkenbaar: onder het mom van ‘Red Bull geeft je vleugels’ en ‘Red Bull stimuleert lichaam en geest’ redt de hoofdpersoon zichzelf telkens uit een situatie door het drinken van een blikje Red Bull.
De campagne loopt inmiddels 23 jaar, in 160 landen. En nu mogen consumenten zelf een verhaal bedenken voor de nieuwe serie.

De kick-off van de campagne vond alweer op 1 maart jongstleden plaats. Inmiddels hebben consumenten in Nederland ruim 800 scenario’s ingezonden. De competitie loopt nog tot 15 april.

Op de website worden veel voorbeelden, eventuele onderwerpsgebieden en de kaders gegeven. Inzenders dienen zich hieraan te houden. Zo is het de bedoeling dat de Red Bull-claims op een bondige, humoristische manier vertaald worden naar een gevat, kort zelfrelativerend verhaaltje. Plot blijft ook hetzelfde: persoon redt zichzelf uit netelige situatie door het drinken van een blikje Red Bull.

De spots mikken niet op een bepaalde doelgroep, omdat Red Bull naar eigen zeggen voor iedereen bedoeld is die wel wat energie kan gebruiken.

De leukste inzendingen, ingestuurd in de vorm van tekst, tekening, storyboard, foto of audio/videofragment, worden verwerkt in een radio- of tv-spot van 15 seconden, maar in uitzonderlijke gevallen denkt Red Bull erover na om uit te breiden naar 20 of 30 seconden.

Red Bull geeft ook de huisregels, in de vorm van ‘nuttige tips’ (slim bedacht om het zo te noemen): beledigende, seksistische en/of racistische teksten zijn bijvoorbeeld uit den boze. En onder FAQ worden de belangrijkste voorwaarden nog een keer herhaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in