Vodafone tegen malafide sms-diensten


Wanneer zo'n dienst in strijd is met geldende afspraken, sluit Vodafone deze in uiterste gevallen af. Om harder optreden mogelijk te maken, scherpt Vodafone de contracten met sms-dienstverleners aan. 'We willen niet langer dat klanten ongewenst worden geconfronteerd met diensten en verkoopmethodes die indruisen tegen fatsoensnormen en algemeen rechtvaardigheidsgevoel', staat in een dinsdag uitgestuurd persbericht.
Vodafone wil de verantwoordelijkheid voor het aanbod van sms-diensten zoals ringtones of wallpapers daarmee bij de sms-dienstverleners leggen die ook de aansluiting met het netwerk realiseren. Sms-diensten van bedrijven of personen die kwaad willen, kunnen daardoor voortaan aan de poort van het netwerk geweerd worden in plaats van achteraf na klachten van klanten. 'De maatregelen dwingen retailers voortaan kritischer te kijken naar het type dienst dat ze aansluiten', aldus Vodafone.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe aangescherpte contracten zijn een aanvulling op de gedragscode voor aanbieders van sms-diensten.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid