Vakantiekrant steeds digitaler
Slechts 38 procent van de nieuwsvolgers geeft aan een papieren krant te raadplegen op vakantie. Dit blijkt uit onderzoek onder 856 Nederlanders van Z’Insights, de researchunit van ZenithOptimedia. Volgens Ralph Sluis, Research Director bij Z’Insights zullen de consequenties voor de papieren krant op vakantie steeds groter worden omdat de opmars van mobiel internet gestaag doorzet. Voor een specifieke groep, door Z’Insights de ‘kritische verdiepingzoeker’ genoemd, zal de krant op vakantie op langere termijn toch nog een rol blijven spelen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de opmars van mobiel internet ervoor zorgt dat 60 procent van de vakantiegangers hun social network bijhoudt op vakantie. Ruim 50 procent daarvan gaat plaatst actief postings en foto’s. (Facebook 57 pct, Twitter 42 pct, Hyves 27 pct).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid