Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakantiekrant steeds digitaler

Van de vakantiegangers die het nieuws volgen, zegt 59 procent hiervoor een online medium te hanteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts 38 procent van de nieuwsvolgers geeft aan een papieren krant te raadplegen op vakantie. Dit blijkt uit onderzoek onder 856 Nederlanders van Z’Insights, de researchunit van ZenithOptimedia. Volgens Ralph Sluis, Research Director bij Z’Insights zullen de consequenties voor de papieren krant op vakantie steeds groter worden omdat de opmars van mobiel internet gestaag doorzet. Voor een specifieke groep, door Z’Insights de ‘kritische verdiepingzoeker’ genoemd, zal de krant op vakantie op langere termijn toch nog een rol blijven spelen.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat de opmars van mobiel internet ervoor zorgt dat 60 procent van de vakantiegangers hun social network bijhoudt op vakantie. Ruim 50 procent daarvan gaat plaatst actief postings en foto’s. (Facebook 57 pct, Twitter 42 pct, Hyves 27 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in