Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Social Media Award Dienst Metro’ voor studenten Universiteit Tilburg

De Dienst Metro van de gemeente Amsterdam heeft de eerste symbolische ‘Dienst Metro Social Media Award’ uitgereikt aan de Universiteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Masterstudenten van het vak Social Media Marketing ontwikkelden voor de Amsterdamse Oostlijn een social media campagne met als doel het imago te verbeteren. De twee groepen met de beste campagne mochten hun campagneplan pitchen bij de de Dienst Metro.

related partner content for mobile comes here

De winnaar van de pitch heeft de symbolische Dienst Metro Social Media Award gekregen.

Docent Business Communication & Digital Media Alexander Schouten van de Universiteit van Tilburg: "Om meer inzicht te krijgen in het effect en de werking van social media laten we onze studenten praktijkonderzoek doen. Voor ons is de Dienst Metro van de gemeente Amsterdam een interessante case omdat bij de communicatie over de Noord/Zuidlijn opvallend veel gebruik wordt gemaakt van social media via de website ."

De studenten moesten zich buigen over de vraag hoe social media het imago van de renovatie van de huidige Oostlijn kunnen verbeteren. De winnende groep, onder aanvoering van Eline den Hartog, presenteerde een plan waarin de guerilla campagne 'Wat is dit nu?' moet toewerken naar de opening van de vernieuwde metrostations.

De social media aanpak van de Noord/Zuidlijn heeft ook de aandacht getrokken van De Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO). Momenteel doet De Raad een casestudy naar de social media aanpak van de Noord/Zuidlijn. In deze studie onderzoekt zij hoe nieuwe media beleids(uitvoerings)processen kunnen beïnvloeden, en welke instrumenten het internet de burgers biedt om zich te verenigen en mobiliseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in