Ster lanceert reclamequiz
De Ster heeft vandaag de quiz#039;Reis door de tijd'"> 'Reis door de tijd' gelanceerd waarmee historische reclamekennis kan worden getest.
Via deze quiz laat Ster de Nederlandse reclamegeschiedenis herleven - van de eerste tv-commercial uit 1967 tot opvallende tv- en radioreclames anno nu.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaWilbert Schreurs, historicus, auteur en curator van de tentoonstelling '100 Jaar Reclameklassiekers', heeft de quizvragen samengesteld. Schreurs: 'Reclames reflecteren trends, vergroten ontwikkelingen en een enkele keer sturen ze ook veranderingen aan. Ohra’s Paarse Krokodil gaf voeding aan de groeiende maatschappelijke ergernis over de overkill aan bureaucratische regeltjes en voorschriften in Nederland. Uiteindelijk is die ene reclame zelfs aanleiding geweest tot een heuse wet. Zo laat reclame zien wat ons bezighoudt, wat ons boeit, wat we leuk vinden, wat ons ontroert en waar we door geshockeerd worden. En daarmee vertelt reclame niet alleen veel over de tijd waarnaar het verwijst, maar ook over onszelf.'
Reis door de tijd valt onder het platform WeLoveReclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid