Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster lanceert reclamequiz

De Ster heeft vandaag de quiz#039;Reis door de tijd'"> 'Reis door de tijd' gelanceerd waarmee historische reclamekennis kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Ster heeft vandaag de quiz;Reis door de tijd&;"> 'Reis door de tijd' gelanceerd waarmee historische reclamekennis kan worden getest.

related partner content for mobile comes here

Via deze quiz laat Ster de Nederlandse reclamegeschiedenis herleven - van de eerste tv-commercial uit 1967 tot opvallende tv- en radioreclames anno nu.

Wilbert Schreurs, historicus, auteur en curator van de tentoonstelling '100 Jaar Reclameklassiekers', heeft de quizvragen samengesteld. Schreurs: 'Reclames reflecteren trends, vergroten ontwikkelingen en een enkele keer sturen ze ook veranderingen aan. Ohra’s Paarse Krokodil gaf voeding aan de groeiende maatschappelijke ergernis over de overkill aan bureaucratische regeltjes en voorschriften in Nederland. Uiteindelijk is die ene reclame zelfs aanleiding geweest tot een heuse wet. Zo laat reclame zien wat ons bezighoudt, wat ons boeit, wat we leuk vinden, wat ons ontroert en waar we door geshockeerd worden. En daarmee vertelt reclame niet alleen veel over de tijd waarnaar het verwijst, maar ook over onszelf.'

Reis door de tijd valt onder het platform

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in