Roorda Reclamebureau wint veelbesproken pitch Tempo-Team


Tempo-Team maakte in december bekend dat het na vijftien jaar afscheid nam van reclamebureau TBWA\Neboko. Het koos vervolgens voor een andere manier van pitchen: het nodigde geïnteresseerden uit voor een kennismaking. Bureaus mochten de kennismaking naar eigen smaak invullen, dus van een standaard bureaupresentatie tot een creatieve invulling van het merk.
Deze manier van pitchen deed veel stof opwaaien. Branchevereniging Vea riep zijn leden op niet mee te doen ‘aan dit soort ongeleide ongebreidelde beauty contests'. Ook verscheen er een blog van Ivo Roefs van DDB & Tribal Amsterdam die de manier van pitchen vergeleek met Tinder.
Voor de pitch meldden zich uiteindelijk zo’n zeventig bureaus aan, waaronder veel Vea-leden. Daar bleef uiteindelijk een kleine groep van over, waarna Roorda Reclamebureau als winnaar uit de bus kwam.
Janine Bos, directeur marketing en communicatie van Randstad Groep Nederland: ‘Roorda Reclamebureau begrijpt wat Tempo-Team nodig heeft, stelt veel vragen en is kritisch. Het ging niet eens zozeer om het creatieve idee, maar echt de positionering. Wij hebben veel vertrouwen in deze samenwerkingspartner.’
Lees hier het interview met Janine Bos, waarin ze terugkijkt op de veelbesproken pitch en uitlegt waarom Roorda het nieuwe bureau is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid