Overslaan en naar de inhoud gaan

RFID-revolutie in SCM

RFID biedt geweldige mogelijkheden voor supply chain management.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Radio Frequency Identification (RFID)-technologie is een techniek voor het elektronisch labellen en identificeren (aflezen) van objecten met behulp van radiogolven. RFID biedt geweldige kansen voor supply chain management. Verschillende bedrijven, zoals Wal-Mart, P&G en Unilever, zijn al betrokken bij pilotprogramma’s. De mogelijkheden van RFID lijken bijna onbegrensd, van mondiale supplychain-zichtbaarheid tot zelf afrekenen (zelfkassa), tot aanpak van diefstal en merkvervalsing. Het elektronisch tracken van producten in de aanbodketen kan onder meer leiden tot voorraadbeperkingen, betere samenwerking en meer inkomsten, door bijvoorbeeld verbeterde pricing en minder out-of-stock situaties. De omvang van het voordeel hangt af van het labelniveau (pallet, omverpakking, artikel) en het toepassingsgebied in de aanbodketen. Zo becijfert P&G dat het z’n voorraden van $3,5 miljard moet kunnen halveren en jaarlijks $400 miljoen besparen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in