Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese Commissie gaat minder verhullen

De Europese Commissie gaat minder verhullend taalgebruik hanteren, zo heeft vice-voorzitter Margot Wallström (Communicatiestrategie)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wallström hoopt dat het grote publiek Europese besluiten dan beter begrijpt. Ze wil af van vaktermen als Verdrag van Maastricht, de Kopenhagen-criteria en Lissabonproces.

related partner content for mobile comes here

De Zweedse politica zegt ook tegenstellingen en conflicten niet te willen toedekken.

Wallströms functie van eurocommissaris voor communicatiestrategie is in november gecreëerd. Doel is het Europese informatiebeleid beter vorm te geven. "We geven nu ongelooflijk veel informatie, maar de mensen pikken het amper op", stelde Wallström.

De eurocommissaris noemde communicatie een verwaarloosd aspect bij besluiten van de Europese instellingen. Voorheen dacht 'Brussel' te vaak dat lidstaten het wel zouden uitleggen, vermoedt ze. De ambitie van 'de minister van public relations', zoals Wallström zich laat noemen, is om dat te veranderen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in