Overslaan en naar de inhoud gaan

“V&D bestaat geen drie jaar meer

De formule van V&D is uitgewerkt. Het warenhuis houdt het geen drie jaar meer vol. Vendex KBB zou er goed aan doen het warenhuis op te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de huidige vorm kunnen de winkels hooguit nog een paar jaar overeind blijven, zegt voormalig Vendex KBB-topman Jeroen Hunfeld in een interview met de GPD. De drie formules van Vendex KBB, de Bijenkorf, V&D en Hema, moesten volgens Hunfeld worden teruggebracht tot twee. Goedlopende onderdelen van V&D zouden ondergebracht kunnen worden bij de Hema.

related partner content for mobile comes here

Hunfeld, ook ex-managing director bij FHV BBDO en BBDO Nederland, was van 2000 tot 1 januari 2004 lid van de hoofddirectie van Vendex KBB. Hij moest vorig jaar opstappen, omdat hij geen steun kreeg voor zijn ideeën.
Hij wilde de sterke Hema-formule uitbouwen tot warenhuizen van vijf tot zesduizend vierkante meter en daarin de sterke V&D-onderdelen in implementeren. Omdat hij geen steun kreeg, moest hij vertrekken. ‘Ik was verantwoordelijk. Ik vind het dan ook volstrekt normaal dat dit consequenties heeft voor bestuursleden. Er is besloten dat ik diegene was. We zijn in goede harmonie uit elkaar gegaan.’
Vorige week werd bekend dat directeur marketing Ton van Eijk per 1 april opstapt. 'Een verschil van opvatting' over de te volgen marketingstrategie bij de kwakkelende winkelketen, was de officiële reden van zijn vertrek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in