Redelijke resultaten tijdschriften in 2002
Aan de oplagen van tijdschriften is goed te zien wat Nederlanders interessant vinden. Zelf beleggen is duidelijk uit. Een blad als BeleggersBelangen zag de oplage in de eerste drie kwartalen van 2002 steeds met 1500 stuks dalen tot 25.838 per 1 oktober. Ook jammer is het voor de laatste vrienden van Tinky Winky, Laa-Laa, Dipsy en Po. De Teletubbies raken uit de gratie. In het eerste kwartaal kochten fans nog bijna 60.000 exemplaren van het Teletubbies Tijdschrift. In het derde kwartaal waren dat er nog 47.000.
Zo handhaafde het grote vrouwenblad Libelle de oplage in deze periode op bijna 600.000 exemplaren. Het roddelblad Privé klom licht naar 320.000 stuks, ondanks de opkomende concurrentie van Party (van 110.000 naar 125.000 stuks in de eerste drie kwartalen). Blootblad Playboy zag de oplage dalen van 100.000 in januari naar 67.000 in het najaar. Andere soortgelijke tijdschriften hadden geen last van een dalende verkoop. Penthouse bleef elk kwartaal ruim 43.000 stuks verkopen, terwijl bladen als FHM en MAN in oplage groeiden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerreweg het grootste tijdschrift van Nederland is de Kampioen, een uitgave voor alle leden van de ANWB. De drukkerij kon in oktober pas stoppen als er 3.750.000 miljoen stuks van de band zijn gerold. Op de tweede plaats staat het Veronica Magazine, met ruim een miljoen stuks. Na de Avrobode (725.000 stuks), volgt het ledenblad van de Vereniging Eigen Huis (635.000 exemplaren).
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid