Overslaan en naar de inhoud gaan

Hazewinkel Pers hoopt winst te verdubbelen

Hazewinkel Pers (onder meer Dagblad van het Noorden) wil dit jaar uitkomen op een winst van 7 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van het resultaat van 2002. Directeur Gijs Lensink liet vrijdag in het Dagblad van het Noorden weten dat het streven alleen haalbaar is door flink te bezuinigen. Een omzetstijging van het bedrijf zit er niet in, vooral omdat de advertentiemarkt sinds eind 2002 onder druk staat door minder personeelsadvertenties. Ook voorziet Lensink een lichte, verdere daling van de oplage van het Dagblad van het Noorden. Hazewinkel Pers maakt samen met de Friese Pers in Leeuwarden - uitgeefster van de Leeuwarder Courant - deel uit van de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC). Dit concern heeft in 2002 een resultaat geboekt dat minder is dan begroot. Exacte cijfers gaf Lensink niet maar volgens hem is de winst van de NDC over 2002 ‘wel beter dan de winsten die elders in de dagbladwereld worden gemaakt' (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in