PR-actie voor schoon sanitair laat je wel even kokhalzen
Serious shit, de pr-actie van ‘hygiënespecialist’ SCA, het moederbedrijf van merken als Tena, Edet en Libresse. Het liet het winkelende toiletgangers in het Amstelveense winkelcentrum Stadshart in een ‘experience-wc’ zien hoe in Afrika uitwerpselen uit de latrine worden opgegraven en in de rivier gestort, waar verderop vrouwen de was doen.
De actie werd gehouden voor World Toilet Day , 19 november. Op deze dag wordt er over de hele wereld aandacht gevraagd voor de noodzaak van goede sanitatie en hygiëne.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamGat in grond
Het contrast met de westerse sanitaire omstandigheden is schrijnend. In Afrika is een toilet vaak niets anders dan een gat in de grond.
SCA wil, aldus Gertie Eikenaar, directeur communicatie bij SCA Benelux, bewustwording creëren over het verschil tussen de hygiënische voorzieningen in Nederland en de erbarmelijke situatie in andere delen van de wereld. ‘2,5 Miljard mensen hebben geen goede sanitaire voorzieningen.’
Ziektes
Nog steeds sterven er jaarlijks 1,6 miljoen mensen en dagelijks 2.000 kinderen aan de gevolgen van cholera, diarree en worminfecties. Ziekten die met name veroorzaakt worden door vieze toiletten - of het ontbrekenvan toiletten - en slechte hygiëne.
Alle bezoekers van de ‘experience-wc’ in Amstelveen kunnen hun 2theloo toegangsvoucher doneren. De opbrengst wordt verdubbeld door SCA en gaat naar een project van de We Are Water Foundation in Bangladesh, waar latrines op scholen worden aangelegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid