Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-actie voor schoon sanitair laat je wel even kokhalzen

Samenwerking SCA, 2theloo en We Are Water Foundation voor schone toiletten
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Serious shit, de pr-actie van ‘hygiënespecialist’ SCA, het moederbedrijf van merken als Tena, Edet  en Libresse. Het liet het winkelende toiletgangers in het Amstelveense winkelcentrum Stadshart in een ‘experience-wc’ zien hoe in Afrika uitwerpselen uit de latrine worden opgegraven en  in de rivier gestort, waar verderop vrouwen de was doen.

related partner content for mobile comes here

De actie werd gehouden voor World Toilet Day , 19 november. Op deze dag wordt er over de hele wereld aandacht gevraagd voor de noodzaak van goede sanitatie en hygiëne.

Gat in grond

Het contrast met de westerse sanitaire omstandigheden is schrijnend. In Afrika is een toilet vaak niets anders dan een gat in de grond.  

SCA wil, aldus Gertie Eikenaar, directeur communicatie bij SCA Benelux, bewustwording creëren over het verschil tussen de hygiënische voorzieningen in Nederland en de erbarmelijke situatie in andere delen van de wereld.  ‘2,5 Miljard mensen hebben geen goede sanitaire voorzieningen.’  

Ziektes

Nog steeds sterven er jaarlijks 1,6 miljoen mensen en dagelijks 2.000 kinderen aan de gevolgen van cholera, diarree en worminfecties. Ziekten die met name veroorzaakt worden door vieze toiletten - of het ontbrekenvan toiletten - en slechte hygiëne.

Alle bezoekers van de ‘experience-wc’ in Amstelveen kunnen hun 2theloo toegangsvoucher doneren. De opbrengst wordt verdubbeld door SCA en gaat naar een project van de We Are Water Foundation in Bangladesh, waar latrines op scholen worden aangelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in