Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Communicatiecongres 2015 in 20 tweets

Inspiratie alom op bomvol congres
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grenzen van de afdeling Communicatie verdwijnen. Intern wordt extern. De organisatie wordt communicatiever. Werk wordt steeds internationaler. Integratie met disciplines als reclame, online en marketing is volop gaande.

related partner content for mobile comes here

Het Communicatiecongres 2015 van donderdag 12 november is op zoek gegaan naar de grenzen van het vak. Letterlijk, met inspirerende verhalen verteld door internationale sprekers. Vakinhoudelijk, met presentaties die óver de grenzen van de afdeling gaan en cases over samenwerking tussen disciplines. En persoonlijk, met aanstekelijke verhalen over hoe je als communicatieprofessional je eigen grenzen kunt verleggen.

Een verslag in tweets:

Joris Luyendijk, de openingsspreker, veegt de vloer aan met de bankensector en geeft inzicht in de wijze waarop PR in de Londense City werkt ten opzichte van journalisten. ‘Dat is echt de vijand’. 

Over Nederlandse pr-professionals is hij milder. Met lichte ironie: ‘En u bent slechts een obstakel’.

Hoe moraal veranderen? : stop &;too big to fail&; & maak mensen persoonlijk aansprakelijk.

 

Noelle Aarts’ monoloog over de dialoog

 

Jan Willem Wits over de geniale actie waarbij hij een interview strikte met de Paus (voor het eerst met een Nederlandse medium) voor het Utrechtse Straatnieuws.

 

 

Johan van der Zanden over de nieuwe manier van werken bij ING.

 

 

Hier zijn tweet waarin Van der Zanden de slides deelt.

 

Raf Weverbergh laat zien hoe je netwerken en influencers kan ‘aanschieten’ voor viral success.

 

 

De break out-sessies…

 

 

Nanda Huizingh van Philips over de splitsing in twee ‘stand alone’ bedrijven van Philips, en de communicatieve implicaties.

 

 

Joanne Reinhard, de Nederlandse van het Britse Behavioural Insights Team met prachtige nudge-cases.

 

 

De afsluiting is in handen van John McLaren, de corporate communicatiedirecteur die onder meer voor DSM en later Akzo werkte.

 

 

Blij naar huis….

 

 

Blij weer aan de slag…

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in