Pieter Vijn krijgt Young & Rubicam leerstoel Nyenrode


Prof. dr. H. Palm, decaan aan de Universiteit Nyenrode: ‘Wij zijn zeergelukkig dat Prof. Vijn ons aanbod heeft geaccepteerd om één van onze docenten te worden. De Young & Rubicam leerstoel streeft naar een beter begrip in het groeiende veld van IMC door onderzoek voor te stellen en uit te voeren, deuitwisseling van kennis, en het delen van best practices tussen hetbedrijfsleven, Y&R en de Nyenrode gemeenschap. Wij zien deze leerstoel alseen waardevolle toevoeging aan het bestaande curriculum.’
De leerstoel in Integrated Marketing Communication is de eerste inNederland waar IMC vanuit een bedrijfsoptiek zal worden bekeken. Deachtergrond van deze leerstoel is het synchroniseren van bedrijfs-, merk-,en consumentendoelstellingen met als doel een consistente en duurzamerelatie op te bouwen. Een relatie opgebouwd uit de interactie tussen eenorganisatie, zijn klanten en belanghebbenden, met als resultaat hetvergroten van de winstgevendheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Ik ben een sterke voorstander van het belang van Integrated MarketingCommunication in onze hedendaagse economie’, aldus Prof. Vijn. ‘Deopkomende behoefte wordt geaccelereerd door grote fundamenteleveranderingen in het onderlinge netwerk tussen klanten, organisaties en dehandel. IMC herkent dat bedrijfsbehoeftes, marketing encommunicatiestrategieën, synergetische multi-channel selectiestrategieën(de ROI van de marketing mix) en de organisatorische netwerken tussenorganisaties en hun bureaus, gelieerd zijn aan elkaar en dus op eengeïntegreerde manier moeten worden bestudeerd.’
Bij Wunderman/Young & Rubicam, is Prof. Vijn Strategic Planning Director enadviseert vele multinationals in verschillende sectoren, zoals deautomobielindustrie, Fast Moving Consumer Goods, retail, banken, transport,technologie en telecommunicatie, in hun marketing en communicatiestrategie.Voor zijn zakelijke carrière was hij associate professor psychologie aan deUniversiteit van Amsterdam. Prof. Vijn studeerde af aan de VrijeUniversiteit Amsterdam in wiskunde, statistiek en Operations Research. Hijbehaalde zijn doctors titel aan de Universiteit Groningen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid