
Dit is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Ook zijn er inmiddels ruim twee miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder die op hun smartphone naar de radio luisteren en bijna vier miljoen radioluisteraars via de laptop en/of PC.
De verdere groei van de digitalisering in radiobeluistering biedt volop mogelijkheden voor adverteerders, aldus Liedewij Hentenaar, directeur RAB: ‘Doordat deze miljoenen radioluisteraars zich al in een digitale omgeving bevinden, zijn ze slechts één klik verwijderd van de website van de radioadverteerder.’
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensUit het rapport blijkt verder dat - alle muzieklijsten op smartphones, iPods, MP3-spelers en cd’s ten spijt - muziek luisteren via de autoradio met 84 procent nog steeds op eenzame hoogte staat.
Hentenaar verwacht dat de digitalisering in radiobeluistering de komende jaren verder zal groeien. Niet alleen via pc, laptop, smartphone of tablet, maar ook in de auto.
De publieke en commerciële radiozenders hebben het voornemen om in 2013 digitale etherdistributie, via DAB+, uit te gaan rollen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee