Ook Magna Global stelt forecast naar beneden bij
Magna Global is daarmee minder optimistisch dan GroupM. Dat liet eerder ook al weten de verwachtingen naar beneden bij te stellen, maar verwacht toch nog een groei van 4,5 procent wereldwijd. (Eerder 5,3 pct.)
De verwachtingen die het inkooplabel voor Nederland uitspreekt in de Magna Global Advertising Forecast 2013, liggen op één lijn met wat Onno Seelen, managing director Nederland, eerder zei. Er wordt rekening gehouden met een krimp van 2,5 procent in 2013. Televisie, radio en print zullen volgens de forecast blijven dalen met respectievelijk -2,4 procent, -5 procent en -10 procent. Voor out of home wordt een groei verwacht van 3 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe advertentiebestedingen in digitale media blijven wel groeien in Nederland, maar minder hard dan voorheen. Totaal digitaal groeit met 5,7 procent, display advertising (vooral onder invloed van real time bidding) nog maar met 2 procent.
Het valt Magna Global op dat de bestedingen op mobile in Nederland achterlopen in vergelijking met andere landen. Het maakt nog maar 2,6 procent uit van de gehele digitale koek en groeit niet spectaculair. Wel beloftevol is de groei van advertentiebestedingen aan online video in 2013. Magna Global: ‘7,4 procent.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid