Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Magna Global stelt forecast naar beneden bij

Magna Global voorspelt een groei in de wereldwijde reclamebestedingen van 3,1 procent. In juni werd nog 4,5 procent groei verwacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Magna Global is daarmee minder optimistisch dan GroupM. Dat liet eerder ook al weten de verwachtingen naar beneden bij te stellen, maar verwacht toch nog een groei van 4,5 procent wereldwijd. (Eerder 5,3 pct.)

related partner content for mobile comes here

De verwachtingen die het inkooplabel voor Nederland uitspreekt in de Magna Global Advertising Forecast 2013, liggen op één lijn met wat Onno Seelen, managing director Nederland, eerder zei. Er wordt rekening gehouden met een krimp van 2,5 procent in 2013. Televisie, radio en print zullen volgens de forecast blijven dalen met respectievelijk -2,4 procent, -5 procent en -10 procent. Voor out of home wordt een groei verwacht van 3 procent.

De advertentiebestedingen in digitale media blijven wel groeien in Nederland, maar minder hard dan voorheen. Totaal digitaal groeit met 5,7 procent, display advertising (vooral onder invloed van real time bidding) nog maar met 2 procent.

Het valt Magna Global op dat de bestedingen op mobile in Nederland achterlopen in vergelijking met andere landen. Het maakt nog maar 2,6 procent uit van de gehele digitale koek en groeit niet spectaculair. Wel beloftevol is de groei van advertentiebestedingen aan online video in 2013. Magna Global: ‘7,4 procent.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in