Olympische campagnes


Procter & Gamble (US) – P&G is de winnaar op de 100 meter tranentrekken met voorzetting van de claim 'proud sponsors of moms.' Bij de winterspelen gebruikten ze al het thema 'Thanks Mom'.
Bureau: Wieden + Kennedy. Regie: Alejandro González Iñárritu (Babel, Biutiful, 21 Grams)
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNational Lottery (GB) – Nog een moeder in de hoofdrol: die van de Britse Olympische hardloopster Jenny Meadows.
Bureau: AMV BBDO
Gillette – (DE) Gillette kiest voor guerrilla marketing en laat mannen ongemerkt het erepodium bestijgen. Met als gevolg een heus heldenonthaal.
Bureau: BBDO
Adidas (GB) - Aanzwellende muziek en overwonnen taai ongerief voor het Britse team.
Bureau: Sid Lee
Bell Fibe (CA) - Tv kijken als sport
Vitaminwater (FR) – Iedere sporter een Olympische atleet; Olympisch stadion commentaar bij huis- tuin- en keukensporters.
Bureau: Sid Lee Paris
Ice Dew (CN) – Frisdrankje kiest als een van de weinige adverteerders voor een humoristische aanpak: de krimpende atleet.
Bureau: BBH Shanghai
Old Spice (US) - Geurkampioen zet het thema Believe in Yoursmellf door met een Olympisch tintje.
Bureau: Wieden + Kennedy
GlaxoSmithKline (GB) – Medicijnmaker zet juichen op de dopinglijst
Visa (US) – Creditcard kiest ook voor juichen als marketingtool
CONTROVERSE: MELK EN FALKLANDS
Argentinië bezet Falklands
Presidencia de la Nacion – (AR) Een spotje dat al in mei werd uitgezonden heeft de Spelen feitelijk beïnvloed: het Argentijnse hockeyteam zal het moeten doen zonder aanvoerder Fernando Zylberberg.
Hij werd geschrapt van de spelerslijst toen er commotie ontstond over dit filmpje waarin hij de Falklandeilanden als Argentijns claimt.
In het filmpje is hij tijdens een training te zien onder het motto 'Om op Engelse bodem te strijden, trainen we op Argentijnse bodem.' Hij gebruikt in het filmpje voor zijn training onder meer een Brits oorlogsmonument.
China propagandeert giftige melk
Yilli (CN) - Londen werd verrast met een uitgebreide campagne gericht op Chinezen. De reclame is voor Yili, een zuivelmerk dat louter in China verkrijgbaar is.
Met busreclame en spotjes via Youkou, het Chinese YouTube, is het de bedoeling om de 'Olympische mentaliteit' te stimuleren en daarmee een gezonde levensstijl te propaganderen.
Saillant detail: Yilli is ook het merk dat geassocieerd wordt met het melkgifschandaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid