Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympische campagnes

(GB) Moeders van goud, Chinese melk en gekrompen atleten: een greep uit de internationale Olympische Spelen campagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Procter & Gamble (US) – P&G is de winnaar op de 100 meter tranentrekken met voorzetting van de claim 'proud sponsors of moms.' Bij de winterspelen gebruikten ze al het thema 'Thanks Mom'.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: Wieden + Kennedy. Regie: Alejandro González Iñárritu (Babel, Biutiful, 21 Grams)

National Lottery (GB) – Nog een moeder in de hoofdrol: die van de Britse Olympische hardloopster Jenny Meadows.

Bureau: AMV BBDO

Gillette – (DE) Gillette kiest voor guerrilla marketing en laat mannen ongemerkt het erepodium bestijgen. Met als gevolg een heus heldenonthaal.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: BBDO

Adidas (GB) - Aanzwellende muziek en overwonnen taai ongerief voor het Britse team.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: Sid Lee

Bell Fibe (CA) - Tv kijken als sport

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Vitaminwater (FR) – Iedere sporter een Olympische atleet; Olympisch stadion commentaar bij huis- tuin- en keukensporters.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: Sid Lee Paris

Ice Dew (CN) – Frisdrankje kiest als een van de weinige adverteerders voor een humoristische aanpak: de krimpende atleet.

Bureau: BBH Shanghai

Old Spice (US) - Geurkampioen zet het thema Believe in Yoursmellf door met een Olympisch tintje.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bureau: Wieden + Kennedy

GlaxoSmithKline (GB) – Medicijnmaker zet juichen op de dopinglijst

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Visa (US) – Creditcard kiest ook voor juichen als marketingtool

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

CONTROVERSE: MELK EN FALKLANDS

Argentinië bezet Falklands
Presidencia de la Nacion – (AR) Een spotje dat al in mei werd uitgezonden heeft de Spelen feitelijk beïnvloed: het Argentijnse hockeyteam zal het moeten doen zonder aanvoerder Fernando Zylberberg.
Hij werd geschrapt van de spelerslijst toen er commotie ontstond over dit filmpje waarin hij de Falklandeilanden als Argentijns claimt.
In het filmpje is hij tijdens een training te zien onder het motto 'Om op Engelse bodem te strijden, trainen we op Argentijnse bodem.' Hij gebruikt in het filmpje voor zijn training onder meer een Brits oorlogsmonument.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

China propagandeert giftige melk
Yilli (CN) - Londen werd verrast met een uitgebreide campagne gericht op Chinezen. De reclame is voor Yili, een zuivelmerk dat louter in China verkrijgbaar is.
Met busreclame en spotjes via Youkou, het Chinese YouTube, is het de bedoeling om de 'Olympische mentaliteit' te stimuleren en daarmee een gezonde levensstijl te propaganderen.
Saillant detail: Yilli is ook het merk dat geassocieerd wordt met het melkgifschandaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in