Overslaan en naar de inhoud gaan

Maurice Levy: 2013 wordt zwaarder dan 2012

Publicis Groupe-voorzitter Maurice Levy verwacht dat 2013 een nog zwaarder jaar wordt dan 2012 was.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onzekere economie en een zwak Europa zijn debet aan de wat sombere verwachtingen van Levy. Hij ziet in de Verenigde Staten een lichtpuntje: daar is lichte groei te zien.

related partner content for mobile comes here

Publicis Groupe maakte donderdag zijn jaarcijfers over 2012 bekend. De groep zag de omzet met 13,7% stijgen tot 6.610 miljoen euro, een autonome groei van 2.9%. Publicis legt in zijn jaarrapport de nadruk op de groei in digital. De omzet uit digitale activiteiten maakte in 2012 32,9% deel uit van de totale omzet (30,6% in 2011). De 'analoge activiteiten' waren voor het eerst kleiner, namelijk 30% van de omzet.

2012 was ondanks de economie, een recordjaar voor Publicis. De wereldwijde reclamemarkt zou 4,7% groeien, maar dit werd uiteindelijk nog geen 3% door een tegenvallend EK en Olympische spelen. De groei zat vooral in de BRIC-landen en Missat (Mexico, Indonesia, Singapore, South Africa, Turkey) landen: Groot China (+14.7%), Brazil (+10.3%), Mexico (+11.6%), Zuid-Afrika (+10.8%), India (+8.0%) en Rusland (+4.2%). Publicis zag krimp in Zuid- en Oost-Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in