Maurice Levy: 2013 wordt zwaarder dan 2012
De onzekere economie en een zwak Europa zijn debet aan de wat sombere verwachtingen van Levy. Hij ziet in de Verenigde Staten een lichtpuntje: daar is lichte groei te zien.
Publicis Groupe maakte donderdag zijn jaarcijfers over 2012 bekend. De groep zag de omzet met 13,7% stijgen tot 6.610 miljoen euro, een autonome groei van 2.9%. Publicis legt in zijn jaarrapport de nadruk op de groei in digital. De omzet uit digitale activiteiten maakte in 2012 32,9% deel uit van de totale omzet (30,6% in 2011). De 'analoge activiteiten' waren voor het eerst kleiner, namelijk 30% van de omzet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta2012 was ondanks de economie, een recordjaar voor Publicis. De wereldwijde reclamemarkt zou 4,7% groeien, maar dit werd uiteindelijk nog geen 3% door een tegenvallend EK en Olympische spelen. De groei zat vooral in de BRIC-landen en Missat (Mexico, Indonesia, Singapore, South Africa, Turkey) landen: Groot China (+14.7%), Brazil (+10.3%), Mexico (+11.6%), Zuid-Afrika (+10.8%), India (+8.0%) en Rusland (+4.2%). Publicis zag krimp in Zuid- en Oost-Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid