12,5 miljoen internetters in Nederland


Het internetgebruik op het werk is met 40 procent gelijk gebleven. Internetten elders (dus niet thuis of op het werk) is licht gestegen van 34,6 procent in 2011 naar 36,3 procent in 2012. Het aantal mensen dat daadwerkelijk gebruik maakte van internet steeg met 2 procent naar 12,5 miljoen.
Inhaalslag
De groei komt vooral door vrouwen, ouderen (50+) en laagopgeleiden, die met een inhaalslag bezig zijn. De penetratie onder jongeren is bijna 100 procent en ook onder 25-49 jarigen is het internetgebruik vrijwel volledig.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGemiddeld brengt de internetpopulatie van 13 jaar en ouder iets meer dan 11 uur per week op het internet door. Dat niveau ligt iets hoger dan een jaar eerder. Een sterke stijging van de surftijd is te zien onder met name lager opgeleiden en 65-plussers.
Mobiel
Het gebruik van mobiele devices om te internetten neemt fors toe in 2012. Van alle internetters, geeft 41,8 procent aan weleens een smartphone te gebruiken om op te internetten, een groei van 34 procent ten opzichte van 2011. Het gebruik van tablets onder de internetpopulatie, komt in 2012 uit op 20,1 procent, een toename van maar liefst 131 procent. Dit alles gaat onder meer ten koste van het gebruik van de pc en van spelcomputers. Naast mobiele devices, is ook het gebruik van een connected-tv gestegen.
Smartphones en tablets zijn vooral ter aanvulling bij consumenten, want de stijging in het gebruik van smartphones en tablets is groter dan de daling van het gebruik van andere mobiele apparaten.
Sinds 2011 voert TNS-NIPO de Media Standaard Survey (MSS) uit in opdracht van de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de belangrijkste mediabereiksonderzoeken: STIR, SKO, NLO en NOM.
In 2012 werden er 6.190 huishoudens en 5.268 personen van 13 jaar of ouder in Nederland ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid