Overslaan en naar de inhoud gaan

Long tail voor verzamelaars

Dit weekend was er de halfjaarlijkse Mega Platen & CD Beurs, onderdeel van de VerzamelaarsJaarbeurs. Enkele duizenden muziekliefhebbers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kenmerkend aan deze beurs is het grote aanbod van oude en nieuwe releases die in veelal relatief kleine oplagen zijn uitgebracht. Obscure uitgaven, vaak op kleine labels. Voor het grote publiek onbekende namen, maar gewilde items voor liefhebbers en verzamelaars.

related partner content for mobile comes here

Iedere keer is deze beurs daardoor voor mij weer een tastbaar voorbeeld van het long tail effect: de verkoop van kleine aantallen van een grote hoeveelheid minder bekende producten die niet in de traditionele (muziek)winkels verkocht worden levert een grotere omzet op dan de verkoop van grotere aantallen van een bekend product.

De min of meer obscure CD's die sinds zaterdag in mijn kast staan heb ik op een rij gezet. Ben benieuwd of de Molblog lezers hier iets van kennen of tot 'het grote publiek' behoren? ;)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in