Overslaan en naar de inhoud gaan

Het succes van tekstuele advertenties verklaard

Als ik een gokje mag wagen, denk ik dat minimaal 50% van het advertentie budget op internet opgaat aan tekstuele advertenties. Vanwaar dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar als de consument van tegenwoordig de dictator is, is het wellicht goed om af te vragen waarom die tekstadvertenties zo populair zijn en alle pop ups/overs en banners allerminst tot de verbeelding spreken van de consument.

related partner content for mobile comes here

Volgens Paul Coggins van kan een banner nog zo mooi of creatief zijn, maar de gemiddelde Internetter ziet zichzelf niet als consument. Hij is namelijk op zoek naar informatie, weet ogenschijnlijk ook hoe hij deze moet vinden en navigeert dus gericht over het web. Banners daarintegen leiden af en zorgen ervoor dat je op een plek komt waar je eigenlijk niet wilt zijn. Tekstuele advertenties zijn dus een welkome aanvulling en worden gezien als advertenties op maat die leiden naar relevante informatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in