Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN kiest N=5 als nieuw bureau

KPN kiest N=5 als reclamebureau om zijn nieuwe marketingkoers verder mee vorm te geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

N=5 kwam als sterkste naar voren in de pitch die KPN begin september heeft uitgeschreven. Het bureau heeft volgens KPN een voorstel voor een merkconcept gepresenteerd dat ‘de juiste dynamiek en inhoud heeft waar KPN als merk naar op zoek is. Het laat zien wat telecommunicatie en IT kan toevoegen aan het leven en werk van de Nederlander. Een concept dat bruikbaar is voor de verschillende onderdelen van KPN’.

related partner content for mobile comes here

Behalve N=5 pitchten mee. KPN’s vorige bureau, TBWA\Neboko, haakte in een eerder stadium af.

Coen Olde Olthof, directeur Online en Marketing Consumentenmarkt bij KPN: ‘KPN heeft het pitch-proces als inhoudelijk sterk en open ervaren. De richtingen van de drie deelnemende bureaus waren onderscheidend en van kwalitatief hoog niveau. Vanaf het begin heeft KPN ervoor gekozen om zowel op strategie als inhoud nauw samen te werken met de bureaus. Op verschillende criteria bleek N=5 de beste partij om onze aangescherpte marketingstrategie een stap verder te brengen. Een combinatie van strategische kracht, creatieve kwaliteit, chemie en positieve consumententests hebben voor ons de doorslag gegeven. Ik zie uit naar het vormgeven van een bestendige relatie met N=5.’

Ole Christern, managing director N=5, reageert: ‘Wij zijn natuurlijk ongelofelijk blij. KPN is en blijft een prachtig merk om voor te mogen werken. Het gebeurt niet zo vaak dat het concept dat in een pitch is ontwikkeld zo goed wordt ontvangen. En voor N=5 is dit een ongekend succesvol jaar aan het worden. Eerder wonnen we de en haalden we de KNVB, Coolblue, Dierenbescherming en Radio 2 al binnen.

‘Of ik niet bang ben dat KPN - in jouw woorden - weer gaat (begin vorig jaar schreef KPN ook al een pitch uit, red.)? Nee, uiteindelijk hebben ze 7 jaar bij TBWA gezeten en in het pitchtraject heeft KPN aangegeven weer een langetermijnrelatie aan te willen gaan. Wanneer er nieuw werk te verachten valt, is nog niet bekend.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in