Overslaan en naar de inhoud gaan

Boris Veldhuijzen van Zanten: "Retweets zijn de nieuwe ongelezen boeken"

Een opmerkelijk TNW-post van multi-entrepreneur Boris Veldhuijzen van Zanten over de retweets van Twitter. Volgens Boris retweeten veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vaak wordt volgens hem een berichten doorgetwittert, omdat de tekst en de link naar het achterliggende artikel interessant genoeg lijkt voor volgers. Door de retweeter zelf wordt het bericht echter niet gelezen.

related partner content for mobile comes here

Boris Veldhuizen van Zanten bemerkte dat zijn eigen artikelen soms zelfs meer retweeters hebben dan unieke bezoekers. Het doet hem vooral denken aan boekenkasten vol met mooie boeken, die jezelf nooit gelezen hebt, maar je wel interessant maken. Boris: "Take a look at your bookshelf and tell me you’ve read every book on there. Honestly now!"

Ludieke afsluiter van zijn opmerkelijke artikel: "Oh who am I kidding, you aren’t even reading this post. You’ve probably only retweeted it…"

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in