Overslaan en naar de inhoud gaan

Kayak.com kiest voor TBWA\Neboko

Volgend op de primeur van Adformatie afgelopen week, komt Adweek met aanvullende informatie over het gewonnen Europese account van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, ‘number one travel tool’, wees TBWA vorige week na een pitch aan om een campagne te ontwikkelen op Europees niveau. De opdracht behelst zowel strategie als creatie.

related partner content for mobile comes here

De pitch werd begeleid door het Spaanse Grupo Consultores (Madrid). TBWA Amsterdam nam het in ‘de finale’ op tegen twee Duitse bureaus: VCCP en Scholz & Friends, aldus Robert Birge, Kayaks global chief marketing officer. Daarnaast melden bronnen dat het mediabudget circa 20 miljoen euro zal bedragen. Dat account blijft bij ZenithOptimedia in Londen.

Kayak.com werkte voorheen op projectbasis met bureaus als Heimat in Duitsland, en adverteerde eerder in Duistland, Frankrijk, Spanje, Engeland en Italië. Het Europese hoofdkantoor zit in Zürich en leidt de marketingkoers.

TBWA-voorman Simon Neefjes zegt dat het een belangrijke win voor het bureau is. ‘Normaalgesproken zijn dit soort klanten weggelegd voor bureaus als Wieden+Kennedy. Kayak.com is een prachtig merk, nummer één in de Verenigde Staten. Het combineert de beste technologie met een duidelijk focus en een grote liefde voor creatief werk.’

In Amerika maakt het bureau uit New York behoorlijk voor de reisvergelijkingssite. Zullen we hier iets van die stijl terugzien?

‘We mogen nog geen uitspraken doen over het werk, dat komend jaar te zien zal zijn, of in welke landen we gaan adverteren. Maar het moge duidelijk zijn dat we na het verlies van KPN heel erg blij zijn.’

Onlangs nog trok Barton F. Graf 9000 ‘the greatest creative directors in the world’ Ian Reichenthal en Scott Vitrone .

Het trio maakte in een eerder leven, bij TBWA\Chiat NY, deze kraker:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in