Het thema van vandaag? ‘We Love TV!’
‘Wij houden van televisie!’ Dat thema staat centraal tijdens de ‘World Television Day’, waaraan Nederlandse zenders ruchtbaarheid aan geven, middels het uitzenden van een speciaal daartoe geproduceerde commercial. Wereld Televisie Dag bestaat al sinds 1996.
In dat jaar riep de Verenigde Naties 21 november uit tot World Television Day. Onder aanvoering van de Europese branchegenoten egta, ACT en EBU wordt de speciale rol die TV in de samenleving inneemt, extra onder de aandacht gebracht.
SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, zegt in een persverklaring da de rol van tv in de communicatie over belangrijke internationale kwesties, de relevantie ervan voor de wereldeconomie en haar bijdrage aan de sociale en culturele ontwikkeling op World Television Day centraal staan.
Spot: ‘De kracht van het medium stelt wereldleiders, sporthelden en adverteerders in staat om kijkers te betrekken bij internationale kwesties, evenementen en sociale cummunities.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSpeciaal voor World Television Day is er een website gelanceerd. Hierop zijn korte quotes weergegeven van vooraanstaande personen die uitleggen wat TV heeft betekent in hun carrière of leven.
Negen USP’s waarom de wereld volgens SPOT van TV houdt:
TV is het meest populaire en vertrouwde platform voor nieuws, cultuur, sport en entertainment
TV creëert communities. TV verbindt mensen en stimuleert social media
TV inspireert en stimuleert wetenschappelijke en culturele nieuwsgierigheid
TV levert kwaliteit door voort te bouwen op tientallen jaren ervaring en getalenteerde mensen
TV bereikt consumenten en versterkt de positie van merken
TV geeft een stem aan goede doelen met haar ongeëvenaarde bereik en emotionele impact
TV gaat hand-in-hand met sport. TV bevordert waarden en ethiek van sport en inspireert mensen om gezonde rolmodellen te volgen
TV stimuleert de economie.
TV omarmt het digitale tijdperk van multiscreening en interactiviteit
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid