Overslaan en naar de inhoud gaan

Het thema van vandaag? ‘We Love TV!’

Vandaag, 21 november, is het World Television Day. Nederlandse tv-kanalen zenden voor het eerst een speciale spot uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Wij houden van televisie!’ Dat thema staat centraal tijdens de ‘World Television Day’, waaraan Nederlandse zenders ruchtbaarheid aan geven, middels het uitzenden van een speciaal daartoe geproduceerde commercial. Wereld Televisie Dag bestaat al sinds 1996.
In dat jaar riep de Verenigde Naties 21 november uit tot World Television Day. Onder aanvoering van de Europese branchegenoten egta, ACT en EBU wordt de speciale rol die TV in de samenleving inneemt, extra onder de aandacht gebracht.
SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, zegt in een persverklaring da de rol van tv in de communicatie over belangrijke internationale kwesties, de relevantie ervan voor de wereldeconomie en haar bijdrage aan de sociale en culturele ontwikkeling op World Television Day centraal staan.

related partner content for mobile comes here

Spot: ‘De kracht van het medium stelt wereldleiders, sporthelden en adverteerders in staat om kijkers te betrekken bij internationale kwesties, evenementen en sociale cummunities.’

Speciaal voor World Television Day is er een gelanceerd. Hierop zijn korte quotes weergegeven van vooraanstaande personen die uitleggen wat TV heeft betekent in hun carrière of leven.

Negen USP’s waarom de wereld volgens SPOT van TV houdt:
TV is het meest populaire en vertrouwde platform voor nieuws, cultuur, sport en entertainment
TV creëert communities. TV verbindt mensen en stimuleert social media
TV inspireert en stimuleert wetenschappelijke en culturele nieuwsgierigheid
TV levert kwaliteit door voort te bouwen op tientallen jaren ervaring en getalenteerde mensen
TV bereikt consumenten en versterkt de positie van merken
TV geeft een stem aan goede doelen met haar ongeëvenaarde bereik en emotionele impact
TV gaat hand-in-hand met sport. TV bevordert waarden en ethiek van sport en inspireert mensen om gezonde rolmodellen te volgen
TV stimuleert de economie.
TV omarmt het digitale tijdperk van multiscreening en interactiviteit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in