Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat Hanna Verboom, klassemoeders en reviewmarketing met elkaar te maken hebben

Actrice Hanna Verboom roept namens A-film klassemoeders op om de nieuwe kersfilm Finn te recenseren. De reviews van de moeders zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat het oordeel van professionele recensenten en de mening van het grote publiek nog al eens uiteen lopen, heeft het enorme succes van Verliefd op Ibiza maar weer eens bewezen.

related partner content for mobile comes here

Daarom willen de actrice Hanna Verboom, reclamebureau Etcetera, producent Flinck Film en filmdistributeur A-film een nieuw kwaliteitskeurmerk opzetten, waarbij niet alleen journalisten de film voorafgaande aan de première mogen zien en beoordelen, maar ook het publiek.

Voor de nieuwe Nederlandse kerstfilm Finn roept actrice Hanna Verboom klassemoeders op om de film voor de première te bekijken en te recenseren. De reviews van de moeders zullen worden gebruikt in de promotiecampagne van de film.

Manon de Weerd van A-Film: ‘Recensenten bekijken een film met door een professionele bril en beoordelen de kwaliteit op basis van hun ervaring en vakinhoudelijke kennis. Klassemoeders zullen zo’n kinderfilm met heel andere ogen bekijken en beoordelen vanuit hun eigen perspectief. Wij denken dat hun oordeel voor de doelgroep van de film heel waardevol kan zijn.’

Zal A-film het publiek in de toekomst vaker inzetten om films te recenseren en promoten? ‘Dat behoort zeker tot de mogelijkheden, maar we willen eerst kijken hoe deze actie uitpakt,’ zegt De Weerd.

Dat bij de promotie van de film alleen de positieve reviews in de communicatie gebruikt zullen worden, laat zich raden. Eerlijk is eerlijk: een publiekskeurmerk lijkt ons (vooralsnog) dan ook een groot woord.

Een mediageniek staaltje reviewmarketing kunnen we het dan wel weer noemen. Filmpje van een zonnig lachende Hanna Verboom erbij. Voilà: succes verzekerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in