Overslaan en naar de inhoud gaan

KFC leert medewerkers kip frituren in een VR-escaperoom

Wieden & Kennedy Portland is het bureau achter het trainingsprogramma
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een nieuwe manier om medewerkers te trainen: via een escaperoom in virtual reality (VR). Het programma 'The Hard Way - a KFC Virtual Training Escape Room' is ontwikkeld door Wieden & Kennedy Portland voor het Oculus-platform.

related partner content for mobile comes here

Training


De medewerker-in-spe zet een VR-bril op en waant zich in een escaperoom (red. een kamer waar puzzels en raadsels aanwezig zijn die jij moet zien te ontdekken en oplossen om de kamer binnen een bepaalde tijd te verlaten). In deze virtuele ruimte krijgt hij een persoonlijke training van KFC-oprichter Colonel Sanders. Met allerlei hints en tips ontdekt de leerling hoe hij gefrituurde kip moet maken op de traditionele KFC-manier (the Hard Way).

De medewerker-in-spe zet een VR-bril op en waant zich in een escaperoom (red. een kamer waar puzzels en raadsels aanwezig zijn die jij moet zien te ontdekken en oplossen om de kamer binnen een bepaalde tijd te verlaten). In deze virtuele ruimte krijgt hij een persoonlijke training van KFC-oprichter Colonel Sanders. Met allerlei hints en tips ontdekt de leerling hoe hij gefrituurde kip moet maken op de traditionele KFC-manier (the Hard Way).

Nadat hij de vijf stappen (inspecteren, schoonmaken, paneren, uit laten lekken en frituren) onder de knie heeft, mag de medewerker terug naar de echte wereld.

VR als logische keuze


Jonathan Minori van Wieden & Kennedy: 'We vinden het leuk om te experimenteren met nieuwe tools en media om verhalen te vertellen. VR was een logische keuze om een meeslepende ervaring te creëren voor medewerkers van KFC. Het concept van de escaperoom combineert training, entertainment en KFC's iconische oprichter.'

Jonathan Minori van Wieden & Kennedy: 'We vinden het leuk om te experimenteren met nieuwe tools en media om verhalen te vertellen. VR was een logische keuze om een meeslepende ervaring te creëren voor medewerkers van KFC. Het concept van de escaperoom combineert training, entertainment en KFC's iconische oprichter.'

In onderstaande trailer voor de VR-training is Colonel Sanders nogal angstaanjagend en de vormgeving lijkt onderwets. In hoeverre het filmpje overeenkomt met het VR-spel kunnen we niet beoordelen, want het programma is exclusief voor medewerkers van KFC.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in