Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota stopt smartphonegebruik tijdens rijden met Safe & Sound

De app maakt gebruik van Spotify-afspeellijsten om beter rijgedrag te bevorderen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als jongeren de auto van hun ouders willen lenen, kunnen ouders wat gematigd zijn. Ze kunnen namelijk bezorgd zijn om het rijgedrag van hun kinderen. Om een einde aan deze zorgen te maken, introduceert Toyota de Safe & Sound-app.

related partner content for mobile comes here

Hoe werkt het? Een ouder en het kind downloaden de app, verkrijgbaar via Google Play. Als het kind de auto wil gebruiken, kunnen ouders via Google Maps API bijhouden hoe hard hun kind rijdt. Als de app doorheeft dat de auto harder dan 14,5 kilometer per uur rijdt, zal de telefoon automatisch op de stand ‘Niet storen’ gaan. Deze modus zorgt ervoor dat alle inkomende telefoontjes en social media-notificaties worden geblokkeerd.

De app kan ook worden gelinkt aan de Spotify-afspeellijsten van ouders en kinderen. Als de bestuurder de telefoon aanraakt of te hard rijdt, zal de app de afspeellijst van de ouders afspelen. Volgens de makers van de app zal dit zorgen voor schaamte. Kinderen zouden het namelijk niet ‘cool’ vinden om de muziek van hun ouders te moeten aanhoren.

Als de telefoon niet meer wordt aangeraakt of als de snelheid wordt gematigd, zal de app weer de Spotify-afspeellijst van het kind afspelen. Tot slot kunnen ouders en kinderen een bericht krijgen na afloop van het autoritje met daarin een samenvatting van het rijgedrag.

De campagne is ontwikkeld door Saatchi & Saatchi London.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in