Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau Natwerk presenteert nieuw ‘skinny’ mixdrankje: Sterkwater

Het drankje is een mix tussen alcohol en bruiswater
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘De minste calorieën voor de prijs van een biertje.’ Dat is de slogan van Sterkwater, het nieuwe mixdrankje van reclamebureau Natwerk. Ontwikkelaars Frank de Ruwe (Natwerk), Reinier Steures (Natwerk) en Matteo Lo Prete (Bello Limoncello) presenteerden de alcoholische versnapering donderdagavond in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het drankje is ‘dieet-proof’, aldus de makers. Sterkwater bestaat uit licht bruisend sodawater en alcohol (4,5%). Om het extra smaak te geven, kun je er verse komkommer, munt, gember, basilicum, of een schijfje limoen in doen.

Rapper Extince, bekend van de eerste Nederlandse hiphop-hit Spraakwater, maakte speciaal voor de lancering het nummer Sterkwater. 

Een flesje Sterkwater bevat 69 kcal per flesje (275 ml) en is in vergelijking met andere alcoholische dranken caloriearm. Het kost in de kroeg € 3,50 en is daarmee vergelijkbaar met de prijs van een biertje.

Sterkwater is alweer de derde alcoholische drank die Natwerk op de markt brengt. Het creatieve bureau kwam in 2015 met Broesko (lambrusco) en in 2016 met Bello Limoncello. Beide producten hebben inmiddels zelfstandige bv’s. Lees meer.

Het nieuwe drankje Sterkwater is vanaf vandaag verkrijgbaar bij Sterk Amsterdam, drankdozijn.nl en verschillende horecagelegenheden, waaronder Hannekes Boom, Mojo Amsterdam en de Groene Vlinder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in