Overslaan en naar de inhoud gaan

Kazachse airline Chocotravel voer voor discussie met ‘seksistische’ campagne

Schaar geklede stewardessen moeten zorgen voor meer passagiers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de campagne is te zien hoe stewardessen de luchtvaartmaatschappij promoten. De vrouwen zijn alleen zeer schaars gekleed: hun outfit bestaat uit das en hoed. De stewardessen gebruiken ook deze hoed om hun lichaamsgebied onder de middel te verbergen.

related partner content for mobile comes here

Op social media wordt de luchtvaartmaatschappij seksisme verweten door de manier waarop de stewardessen worden neergezet, zo schrijft NRC. Er zijn ook mensen die het opnemen voor de campagne. De commercial van Chocotravel zou juist een goede ontwikkeling is voor het conservatieve Kazachstan.

De campagne wordt ook seksisme verweten door de traditionele man-vrouwverhoudingen die worden benadrukt. Zo zijn er ook bijna naakte mannen te zien in de campagne die hun edele delen bedekken met een hoed. De acteurs worden alleen niet neergezet als stewardessen, maar als piloten.

‘De video is zeker gedurfd en schokkend, maar we wilden niemand kwetsen, dus sorry als dat is gebeurd’, laat Chocotravel-topman Nikolay Mazensev weten via Facebook. ‘De reclame toont evenveel als te zien is op het strand of bij het zwembad. Je hebt toch ook niets tegen meisjes in korte rokjes of mensen in badkleding?’

Is de campagne seksistisch, of toch niet? Oordeel zelf.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in