Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe digitaliseert de penselen van Edvard Munch (De Schreeuw)

Het bedrijf achter Photoshop daagt creatieven uit om hun eigen versie van het beroemde schilderij te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Zweedse bureau Abby Priest, het Munch Museum in Oslo en Adobe komen samen met een nieuwe campagne: The Hidden Treasures of Creativity. Tijdens de actie staan digitale versies van de penselen van kunstenaar Edvard Munch centraal.

related partner content for mobile comes here

Digitale Photoshop-penselen


De makers fotografeerden de honderd jaar oude penselen met 360-gradencamera's in ultahoge resolutie. Kunsthistorici maakten een analyse van de artistieke stijl en het penseelwerk van Munch. Vervolgens gebruikte Photoshop brush-maker Kyle T. Webster die gegevens om er digitale penselen van te maken. Iedereen met Photoshop of Sketch op zijn computer kan nu met de penselen aan de slag. Je kunt ze hier downloaden.

Je kunt ze hier downloaden.

Adobe organiseerde ook een wedstrijd voor creatieven: maak je eigen versie van De Schreeuw. Fransman Johann Brangeon wint de hoofdprijs van 6000 dollar en een expositie in het Noorse museum. Hieronder zie je zijn inzending.

Inspiratie van oude meesters: The Next Rembrandt


J. Walter Thompson liet zich al eerder inspireren door een oude meester. Het bureau gebruikte digitale technieken om de techniek van Rembrandt van Rijn na te bootsen. De makers wonnen talloze prijzen met het resultaat: The Next Rembrandt.

The Next Rembrandt.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in