Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten talen niet naar ‘nieuwe’ als chatbots en sociale media als het om service gaat

Ze geven nog steeds de voorkeur aan e-mail en telefonie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Goede informatievoorziening is 87 procent van de consumenten als het gaat om online service, het belangrijkst. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Online service: Trends 2017’ in opdracht van QNH Consulting.
Een aankoop kunnen doen zonder klant te worden vinden ze ook belangrijk (66 procent). 

related partner content for mobile comes here



Maar consumenten hechten weinig waarde aan het in contact kunnen komen met bedrijven via sociale media en chatbots. 

Weinig gebruikt

Ook voor het stellen van vragen en het melden van klachten worden deze ‘nieuwe’ communicatiekanalen weinig gebruikt. 
3 procent gebruikt sociale media om een vraag te stellen, 2 procent om een klacht door te geven. 

Ten opzichte van traditionele contactmethoden wordt de chat weinig gebruikt, ongeveer 10 procent stelt vragen via dit kanaal. Als het om klachten gaat, is slechts 4 procent. 

Telefoontje plegen

Traditionele kanalen zoals e-mail en telefonie blijven populair voor het stellen van vragen en het doorgeven van klachten.

 

Beeld: gmast3r / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in