Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM: Talpa benadeelt concurrenten niet met overname SBS

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft het bedrijf van John de Mol toestemming voor de volledige overname.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De toezichthouder ziet geen nadelige gevolgen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders.

Daarmee komt SBS samen met de zenders van Talpa Radio in één bedrijf. Dat biedt Talpa crossmediale mogelijkheden. 

related partner content for mobile comes here

'Beter voor positie SBS'


Meerderheidsaandeelhouder Sanoma kondigde in april de verkoop aan van zijn belang van circa twee derde van de aandelen. Talpa had een derde en betaalt Sanoma 237 miljoen euro. Ook krijgt Sanoma Veronica Uitgeverij. CEO Peter de Mönnink lichtte in april toe: ‘Je wilt groeien. Wil je dat doen op de tv- en videomarkt, dan zul je bereid moeten zijn te investeren in content en de volgende batch: addressable tv. We gaan naar identified audiences toe. Dat vraagt wel iets van de tv-wereld en de aandeelhouder. Je bent met zijn tweeën. De afgelopen drie jaar hebben we wel uitstekend samengewerkt met Talpa. Er was geen frictie tussen de aandeelhouders. Maar dat Talpa het nu geheel in handen krijgt, is beter voor de positie van SBS. John de Mol wil een bedrijf bouwen waar tv uitstekend in past.’

De Mol wilde ook TMG overnemen, maar heeft deze strijd - voorlopig - verloren van Mediahuis, dat inmiddels 65 procent van de aandelen heeft.



De Mol wilde ook TMG overnemen, maar heeft deze strijd - voorlopig - verloren van Mediahuis, dat inmiddels 65 procent van de aandelen heeft.

De Mol wilde ook TMG overnemen, maar heeft deze strijd - voorlopig - verloren van Mediahuis, dat inmiddels 65 procent van de aandelen heeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in